2014. szeptember 14., vasárnap

Vettem a piacon zöldparadicsomot, mert pár napja valaki linkelte facebookon, hogy az mekkora egy csoda, és ha valaki lát ilyent, csapjon le rá, mert praktikusan nem kapható.

Szóval vettem, kemény 15 dkg-t, mert óvatos duhaj vagyok. Aztán itthon elgondolkodtam rajta, hogy mégis, mi a pékre használjam el? Ahhoz már nincs elég meleg, hogy én itt nekiálljak zöldsalátázgatni. Végül találtam egy gyömbéres-vaníliás lekvár receptet, amit nekiálltam elkészíteni. A recept 1-1,5 óra főzést írt, én olyan 25 perc után kaptam le a kócerájt a tűzhelyről, mert már nemhogy zöld nem volt, de lassan barna sem, a karamellizálódás elérte a point of no returnt. A kitartó főzés eredményeképp a legkisebb üveget sem töltötte meg a cucc, de nem olyan nagy baj, mert túl sűrű lett bármire is használni.

Az ízén nem érződik, hogy paradicsom. A vanília sem. A citrom érződik, a karamell, meg kicsit a gyömbér. És én nem is szoktam soha lekvárt enni. Behülyítenek engem ezek a befőzős cikkek a világinterneten. Nem fogok befőzni. Egész télen tésztákat fogok enni meg krumplit és dagadt leszek. Ez van.


4 megjegyzés:

Orsi Nagy írta...

nekünk évekig voltak füstlekvár becenévre hallgató eperlekváraink, szerencsére valahogy csak elfogytak.
különben elég távolságtartással érdemes kezelni ezeket az őrületeket, emlékezzünk együtt, könnyes-nosztalgikus szemekkel: muffin, cheesecake, macaroon; capoeira, salsa, zumba; chili, gyömbér, medvehagyma, ésatöbbi. zöldparadicsomból különben, ha valaha még veszel, szerintem egy dolgot érdemes készíteni, és azt nem is bonyolult: chutney-t. (angliában vettünk hagymachutney-t és fujj nagyon édes volt, eszembe is jutott, hogy az usa-ban (is) mindent cukroznak egy kicsit. szóval ez megint olyan, amit otthon érdemes elkészíteni, persze, ha győzi az ember)

ee_version írta...

Nem tudom, hogy őrületről van-e itt szó, én csak kíváncsi voltam, milyen a zöldparadicsom, ha már annyi lelkes hosszászólás volt. Konklúzióm, hogy nem szeretem a lekvárt, nem tudom, miért főztem. A chutneyt igen, de mihez egyem?...

Az angolok tényleg mindent cukroznak.

(Majd mesélsz az utazésról? Baromi jók a képek! :))

Orsi Nagy írta...

chutney-t bármihez, amihez más ketchupot enne, pl. szelet sült húshoz, szendvicsbe, sült kolbász/virslihez. az útról igen, majd mesélek, ha nem lesz túl soká a "majd". ;)

ee_version írta...

Na, pont ilyeneket nem gyakran eszem :)

Élménybeszámolót szervezzük meg!