2014. május 18., vasárnap

Az is volt még a héten, hogy elmentem a régi irodába F1-hez, mert az egyik, még távozásom előtti projekt végrevalahára kb kiviteli terv fázisba ért, és kéne a segítségem bele. Igen, ez egy olyan munka, ami anno úgy állt, hogy percek kérdése, és beindul, és én erre a beindulásra vártam, mint a messiásra, nem tudván, miből fizessem a következő havi lakbért. Tehát, ha a régi csapaton múlik, pusztán május közepéig kellett volna kihúznom  nulla tartalékomból, vagyis, dehogyis, mert amire ebből pénz lesz... Mindegy. (Nem.)

Szóval most úgy áll, hogy én onnét nem mentem el, csak épp nem vagyok ott hétközben, mert van egy teljes állásom, ami heti 40+ órában lefoglal. De most elkezdte F1 pedzegetni, hogy ez a kis projekt még lefuthat így, de aztán lehet, hogy lesz egy nagyobb, és akkor menjek vissza, ő fizet bármennyit. ("Vagy legalább kérj fél év fizetés nélküli szabadságot!"*)

Ja, meddig fizeti a bármennyit. Meg mennyi a bármennyi. Meg egyáltalán. Engem néz hülyének, vagy magát? Melyik rosszabb vajon? Nem arról van szó, hogy én nem szerettem ott dolgozni, mert de, meg az egész valahogy kicsit egyenrangúbb helyzet volt, mint a mostani cégnél, ahol néha úgy érzem, hogy a tápláléklánc legalján ülök, és bármikor megkérhetnek, hogy főzzek már egy kapucsínót (szerencsére még nem tették meg). Szóval nem fekete-fehér a helyzet, de kicsit úgy éreztem magam, mintha találkoztam volna hosszú idő után egy régi szerelemmel, aki időközben csúnyán pocakot eresztett és rossz a lehelete, én meg kezdhetném rágni magam, hogy mi az istent láttam benne valaha és hogy lehettem ekkora hülye.

*Erre szokás mondani, hogy más farkával veri a csalánt, kéremszépen.

5 megjegyzés:

Orsi Nagy írta...

a fél év fizetés nélküli szabadságnál lett volna jó képen röhögni, de hát nekem is csak utólag jutnak eszembe ilyen jó ötletek. tehát: menj fél év fizetés nélkülire, hogy addig is neki dolgozz, amit vagy kifizet, vagy nem.

tudod, hogy nekem mindenem a precizitás meg a minőségi munka, de ezek egyikéből sem lehet rezsit fizetni / zenélős-tükrös-színes játékállatkát venni (utóbbi szerencsére halomszámra gyűlik ingyen is, de érted).

ee_version írta...

Igazából itt már viszonylag nagy ellentmondásban van az a szándékom, hogy ne égessek fel hidakat, és az a jól felfogott érdekem, hogy ne hagyjak magamból hülyét csinálni.

F1 nyilvánvalóan nem érti, mert nem is akarja így végiggondolni, hogy az én helyzetemben igen nagy visszalépés lenne az, amit ajánl. Én ettől a cégtől csak ennél komolyabb helyre szeretnék menni nem hobbi mennyiségben, komolyabban vehető fizetésért, komolyabban vehető fizetési kultúráért. Semmi ráció abban, hogy a full fehér, full bejelentett, mindenféle szociális juttatást biztosító munkahelyemről elmenjek bohóckodni egy majd megkapott, feketén 20%-kal nagyobb összegért. És amúgy meg míg lesz abból pénz, mégis miből élnék? Nem akkora a havi bevételem, hogy számottevő tartalékot tudjak belőle felhalmozni. Persze ez engem is jellemez nyilván, más biztos sokkal többet félre tudna ebből tenni, de nekem nem megy, sajnos. Egyébként emiatt is vagyok kicsit bizonytalan, mert ha itt valami okból mégis kirúgnának, nem sokáig húznám a pénzből, max 1 hónap, tényleg, és ha akkor nincs hova menni, az gáz.

Amúgy F1 fizet, de ugyebár csak a munka végeztével, ami ugyebár 1-2-3-kitudjahány hónap.

Névtelen írta...

Mondd meg F1-nek, hogy elmész fizetés nélkülire, HA előre fizet.

Vagyis: kifizeti (előre) az egyhavi "bármennyit", erre te kiveszel 1 hónap fizetés nélküli szabit.
Ha letelt az egy hónap, és nem érkezett meg a következő adag "bármennyi", akkor mész vissza dolgozni a rendes munkahelyedre.
Ha megint kiköhög egy havi lóvét, megint kiveszel egy havi fizetés nélküli szabit.

Ennyi.

ee_version írta...

Ez távolról sem ilyen egyszerű. Ott kezdődik a probléma, hogy majd hülye lesz a jelen munkahelyem holmi hónapokra elengedni. Nem reális. Akkor volna reális, ha egy épszerkes team tagja lennék és most épp eleve kevesebb lenne a feladat, amit a többiek akkor átmenetileg át tudnának venni tőlem. A valóságban az egyszem épszerkes vagyok és alig 3 hónapja vagyok a cégnél.

Aztán ott van még az is, hogy hogyan is fizetne egy hónapra? Indítsak el egy vállalkozást, hogy tudjak számlázni, anélkül, hogy tudnám, lesz-e több, mint egy hónapig bevételem? Nem lehet már megint enyém az összes rizikó.

Szóval ezt F1 nem gondolta át, és valószínűleg nem véletlenül, mert akkor be kéne lássa, hogy óriási visszalépés lenne részemről, így meg tán azt hiszi, magamtól nem jövök rá.(?)

Orsi Nagy írta...

tetszik az indítványozás, bár meglepne, ha egy építész ilyenbe belemenne.

ja, ez már más ismerősömmel is (Rita) előfordult, hogy a főnök nem bírta felfogni, hogy egy majd családot alapítani, pénzt félretenni, gyes-t kapni akaró nőnek nem buli feketén, kamuszámlázással dolgozni, még ha hiper-szuper építészekről van is szó. ők "elvből nem vesznek fel senkit állandóra", ez a legszebb kifogás, ami létezik.