2014. december 31., szerda

Jamie Winchester koncert, MüPa. Nem vagyok hajlandó magyarázkodni, pillanatnyilag jó ötletnek tűnt, ennyi.

Számomra ismeretlen számmal indít, majd így is folytatja. Amit ismerek, az egy darab feldolgozás, meg egy Hrutka Robi szerzemény. Ekkor fogalmazódik meg bennem a gyanú, hogy minden, ami miatt én Jamie Winchestert egy kifejezetten hallgatható előadónak könyveltem el, Hrutka művészúr érdeme, de tőle csak egyet illett így szólóban játszani, jelzésértékkel. Nem mintha a saját szerzemények kifejezetten bántóak lennének, csak végtelenül unalmasan egyformák. Asszociációként lelkes amatőr gospelkórusok, osztálykiránduláson megejtett jó hangulatú tábortűz melletti éneklések, gimnáziumi kordnadrágos altípusú zenekarok ötlöttek fel bennem.

Az est egyetlen fénypontját Szirtes Edina (Mókus?!...) szolgáltatta, teljesen egyedül hagyatva a színpadon. Ő ilyen by-the-way meghívott vendég volt. Amikor még korábban a teljesen sótlan Jónás Verát konferálta fel Jamie mint jól éneklő hölgyet, első fűszerként, ötlött fel bennem, hogy az addig is színpadon álló, egyedül izgalmas Szirtes Edina vajon állandó tagja a bandának, vagy mi a rák van? De nem. Szóval egyedül benne volt bármennyi dög az egész este alatt, de benne speciel annyi, hogy fájt utána a hangulatos gitározgatás a fülnek.

A főhős még az este elején megemlítette, hogy amúgy MüPa ide vagy oda, lehet ám zajkelteni, nem haragszik senki, sőt, Pásztor Annával ők megbeszélték, hogy a végére táncolni fogunk. Iiiigen? Nem tetszik véletlenül azt hinni, hogy Ákos Andantén tetszik vendégelőadóskodni 2003-ban, amikor a közönség első számtól alig bírt a kis fenekén megmaradni, és ordították végig a dalokat? Mert ez nagyon nem ugyanaz a műsor. A sokadszori felszólításra a közönség együttérzőbb fele elkezdett hangosabban tapsolni a dalok közben, de konkrétan háromszor ránk kellett szólni, míg nagyjából mindenki felállt a ráadásblokkra. Majd a szám végén vissza is ült a nép, de hát nem volt vége a shownak, megint szólni kellett. Esküszöm. Pofám leszakad. És akkor belekezdtek az utolsó jajdenagyonszeretjükegymástba, és akkor a lötyögő közönségen meghatódva Jamie megjegyezte, hogy na ilyent sem lát a MüPa túl gyakran.

Hát, szerintem meg az az igazán pikáns, hogy már a ráadásblokk előtt elkezdtek a népek a ruhatárba szivárogni, a legutolsó szám alatt meg konkrétan tömegessé vált a jelenség. Szóval szeretjük Jamiet nagyon, de sorbanállást elkerülni jobban szeretünk.

2014. december 29., hétfő

Dóra, az egyetlen nő az univerzumban (de legalábbis a közönség első 5 sorában), aki nem fogdossa Likó Marcit, mikor alkalma adódik rá

Pedig e szép szál legény oszolopos tagja a Guilt free 36 (and counting...) népes társaságának. És konkrétan rámvetette magát. Na jó, csak a kezemet szorongatva fölém hajolt.

Oké, inkább kezdem az elejéről. Vad Fruttik, Akvárium klub. Koncertkezdés 10-kor, kapunyitás 8-kor, tehát nyilván odamentem f8-ra, mert különben megint nem fogok látni semmit. Kb mindenki más talpig feketében, úgy látszik, ez egy ilyen zenekar. Rajtam farmer és az Annától kapott Great Gatsby póló, mert megpróbáltam találkozni valakivel (akivel megint nem sikerült, ejnye), és gondoltam, ilyenben talán nem megy más. (A másik ötletem a Pizza John póló volt, de azt inkább elvetettem, nem akartam gyakorló elmebetegnek tűnni, bár...) Szóval a pólónak és az újdonsült áll alá érő frizurának hála kinézhettem úgy 12-nek, tehát biztos, ami biztos alapon legalább jól kihúztam tussal a szemem, így saccra voltam tán 16 is. Mindegy.

Első sor bal középig volt elég a rákészülésem, de a világ leghatalmasabb koncertfotósának hála így is hosszú dalrészletekig nem láttam sz*rt se, mivel pozícióm ideális fényképezési szögnek is bizonyult egyúttal. Kellőképpen teátrális produkció lévén a frontember az est folyamán többször is felállt a kordonra, tíz centiről leordítani a közönség érintett szegmensének haját. Ilyesmiben nekem korábban még nem volt részem, az egyetlen, ami éri, amikor Lovasi múlt télen megszorongatta a kezem, és kérte, engedjem meg, hogy gratuláljon. Szóval Marcell a második ilyen akcióját épp énelőttem bírta megejteni, és ahogy fellépett a kordonra, konkrétan szépen ráfogott a kezemre. Majd előrehajolt beleénekelni az emberek fülébe, amire én egy gyönyörű ardhachandrasanát produkáltam, ahelyett, hogy jól letaperoltam volna, ahol érem, ahogy az összes körülöttem álló törte magát, hogy megtehesse, beleértve a pasikat is (konkrétan, ha maradok álló testhelyzetben, az arcom a hasa közepébe fúródott volna...). De nem. Valahogy ott és akkor úgy éreztem, hogy guilt free 36 ide vagy oda, én úgy hozzá nem érek valakihez, hogy ő arról jóformán tudomást se vesz, vagy természetesnek veszi. Eleve érezze magát rohadtul megtisztelve, hogy a kezemet nem rángattam ki a keze alól. (Koncertre nem járó, rajongásra nem hajlamos, józanéletű felnőtt olvasóimnak mondanám, hogy ezek igazából nem egészséges, vagy normális, vagy átlagos gondolatok egy rockkoncert első sorában, különösképp, ha a pozíciót két és fél óra teljesen meddő várakozással kell kiharcolni az oda vágyóknak). Szóval tudom, milyen alsógatyát hord a Likó Marci, anélkül, hogy tudna a létezésemről, és ez önmagában is eléggé zavarba ejtő gondolat, majd lesz mit mesélni az unokáknak. (Amúgy azt is tudom, a fiatalabb fotósok egyike milyen alsógatyát hord, úgy tűnik, legalja groupie vagyok, vagyishát jó volna, ha a lógós farmerok kimennének végre-valahára a divatból...)

Aztán a koncert után szokás szerint tömegverekedés volt a ruhatárnál, gondoltam, kivárom, míg lecseng a dolog, meg eleve akartam venni CD-t, hát akkor legyen ez. A zenekar ilyenkor kijön haverkodni, és akkor hátha lesz végre egyszer alkalom, hogy megemlítsem, szerintem tényleg lehetne a tömegnek jólérzitekmagatokat helyett azt kiabálni, hogy Szeretitek Kurt Vonnegutot?, mert az szerintem klappolna. Elvégre Great Gatsby pólóban már lehet ilyent mondani, úgyis mindegy. És ahogy épp elszántam magam, hogy na majd most egyszer akkor kivárom a zenészeket és beszélek velük és aláíratom a cédét, ahogy kell, körülöttem mindenünnen felzengtek a nyafka női hangok, hogy jaj, mikor jön már a Marci, jaj, annyira helyes a Marci, jaj, ott jön a Marci végre, és akkor elkezdett egyre hangosabban szólni a koponyámban a Van-e szándék, és inkább hazajöttem.

2014. december 28., vasárnap

:)





megcsinálta a napom

2014. december 25., csütörtök

"You don't remember what happened. What you remember becomes what happened."― John Green, An Abundance of Katherines
Az a baj, hogy ez igaz. És az még nagyobb baj, hogy egy adott esemény tanúi mind masképp emlékeznek arra, hogy mi is történt, és hiába állnak mondjuk az egyik verzió mögött eléggé szilárd tények, szerepet kap egy másik, saját tapasztalataimon keresztül felfedezett törtvényszerűség, miszerint is hiába nyertél meg egy vitát, hiába bizonyítottad be kétséget kizáróan az igazad, ha a másik nem hallja meg, vagy nem értette meg, vagy nem is kíváncsi rá, pontosan ugyanabban a helyzetben maradsz, mintha nem lenne igazad.

És ez szívás.

2014. december 22., hétfő

Napom

Uszkve 10 éve rettenetesen felhúztam magam, amikor kibontottam az Ákos díszdobozos diszkográfiát. Kiderült ugyanis, hogy a művészúr bár minden második interjúban kifejti, hogy ő mennyire fontosnak tartja a lemezborítót mint művészeti ágat, és mennyire a zenefogyasztási élmény része a kis füzetke böngészése a dalok hallgatása közben, a díszdobozba mégsem az eredeti borítóval kerültek a CD-k, hanem egy fekete alapon eredetikilencede méretű képpel, és a cucchoz mellékelt bársonyborítós szövegkönyvvel. Anyád.

Node ne is hallgasson az ember ugye üzletilegtudatos Ákost, hallgasson tisztességes alternatív (?) zenét, teszem azt, Kipál és a Borzot. Nekem, röstellem bevallani, eleddig egyetlen darab Kispál CD-m sem volt meg, de most megjelent a remasterelt első négy, gondoltam, itt a megfelelő alkalom, megvettem magamnak karácsonyra jól. Bontom ki nagy lelkesen itthon a pakkot, előre készülve rá, hogy na most végre majd átböngészem a kis füzetkéket, milyen jó kis este lesz ez. Hát, jó francokat. Nemhogy füzetke nincs, konkrétan _becsúsztatós_ _papírtokban_ vannak a lemezek.

Tulajdonképp ezek után nem is tudom, miért, de elkezdtem azon töprengeni, hogy akkor majd megveszem basszus vaterán a régi cédéket eredetiben, leszarom, ha karcos, amúgy is megvan most remasterelve (az első négy...), és amúgy is az egész lényege az volt, hogy borító, meg megvenni végre, amit eddig ingyen hallgattam, ilyenek. Amúgy a héten jártam rendes lemezboltban rendes lemezt venni (bakelitet), és az eladó azt mondta, hogy a CD mint műfaj pillanatokon belül meg fog szűnni, a bakelit meg marad. És egy bakelit lemeznek mennyivel nagyobbszebb borítója van már. Legyek akkora pózer, hogy elkezdek bakeliten zenét vásárolni, lemezjátszó nélkül?... Mondjuk egy darab Kispál bakelit sincsen a piacon. De Kiscsillag van :)

On a slightly unrelated note, ma végre rászántam magam, hogy egy hosszra vágassam a hajam, ezzel befejezve a lenövesztést. Az eleje is váll alá ért már, szóval semmi ok nem volt halogatni a dolgot. Van nekem jól bevált fodrászom is ám, de hozzá nehezebb időpontot kapni, mint a római pápához, úgyhogy csak behajtottam egy körúti Bio Hairbe, gondolván naivan, hogy vállig érő hajat egy hosszra vágni azért senki képességét nem haladhatja meg. Ehhez képest a kiscsaj elindult az ollóval jobb elölről, és szisztematikusan körbement egészen bal elölig, ahol is vagy három centivel feljebb ért az ügy végére, mint ahonnét indult. Jelzem, ekkor már a bal oldalon nem volt semmi tartalék a dologban, arra nem voltam felkészülve, hogy az elejéből is mérhetően vágni fog a mester. Ráncolódó homlokom láttán a hölgy nekilátott ismét balról indulva kivezetni a produktumból a látható asszimetriát, és vagy három körrel később ez nagyjából sikerült is, most már csak úgy néztem ki, mint akinek az anyukája vágta a frizuráját papírvágó ollóval. Aggodalomra semmi ok, az ekkor már 6 centivel megrövidített haj végét még ferdén nyírogatva szépen letompítgatta serényen, imígyen a papírvágós hatásba került némi szöszölős bizonytalanság, és szummaszummárum 10 centi mínusz. K*rvára nem tudom összefogni megint, de cserébe bazi hülyén néz ki kibontva is. Hurrá.

2014. december 16., kedd

A szőkeszempillájú Tim múlt hét pénteken másfél óra helyett két és fél órás angolt tartott nekünk (senkinél nem volt óra vagy mobil, de az utolsó percig éreztük, hogy ez gyanúsan hosszú), totálisan tartalmatlanul. Minden óra előtt emailben megkapjuk a soron következő alkalom anyagát, előzetes olvasmánnyal, házi feladattal, mifenével, így pontosan és objektíve mérhető, hogy a saját maga által felállított célokat sem éri el a leadandó mennyiséget illetően, mert az egy óra ráadással együtt is csak a második óra anyagának negyedéig jutottunk összesítve. Cserébe újabb részleteket hallhattunk magyar zenészek életéről, arról, ő hol és mennyiért vett lakást, milyen nyelviskolákban és magyar nyelvtanárképzésekben oktat ő és a brancsa, továbbá, hogy az ő gyerekét szereti legjobban az unokák közül a csajának az anyja.

Ezek után nem volt mit tennünk, bemószeroltuk F1-nél. Mert elvben jól hangzik, hogy minden péntek reggel munkaidőben totál passzívan bambulhatunk a fejünkből, míg ez az angol fényezi magát, de ez egyrészt csomó pénzbe kerül a cégnek, másrészt ez a csomó pénzbe kerülés nyilván megjelenik valahol a fizetésünk kalkulációjában, továbbá, ha egy éven belül bármi okból itt hagynánk az irodát, vissza kéne ezt a képzést fizetni, tehát valamilyen szinten tekinthetjük a dolgot saját zsebből való pénzkidobásnak is. Arról nem is beszélve, hogy egyre kevésbé szórakoztató az egész, plusz millió hasznosabb dolgot bírnánk csinálni közben. Szóval felnyomtuk Timet a főnöknél, egész visszafogottan, de azért a lényeget nem elhallgatva. Ma pedig rákérdeztem F1-nél, hogy intézkedett-e. Persze, mondta, még a hét elején, amikor neki tartott órát, közölte Timmel, hogy érdekes, mindenki tök elégedett az iskolája munkájával, egyedül rá van panasz. Tim állítólag azt mondta, hogy a bemutatott performansz abszolúte a terv része, ezeknek az óráknak az anyaga az oktatása módszertanának ismertetése volt, meg ilyen és hasonló dolgok.

Hm. Nem várom túlzottan a szembesítést az amúgy is fájdalmasan korai péntek reggel 8-kor.

2014. december 14., vasárnap

Nyáron megkaptam E-től Nick Hornby Fever Pitch című szerzeményét, amit egy ideig rakosgattam ide-oda a polcon, majd egy hónapja belefogtam. Végül eléggé szórakoztatónak bizonyult, de a teljes mélységű műélvezetet némiképp akadályozta, hogy nem tudtam magam maradéktalan beleélni a feltétlen Arsenal-rajongó történetébe, hát mi közöm nekem ehhez?

Aztán tegnapelőtt Ákos koncertre mentem. Úgy néz ki a koreográfia, hogy ha az ember esélyt akar rá, hogy lásson valamit a színpadból, kiemelt állójegyet kell venni, ami a nézőtér lekerített első 1/3-ába enged bejutást. Ez még nem elég az üdvösséghez, a 7-es kapunyitás előtt már egy órával be kell állni az ekkor már jópárszáz méteres sorba (az igazán eltökéltek anno 4-5 órával hamarabb elkezdtek várakozni, most van egy VIP jegy nevű találmány, amivel többek közt a kapunyitás is fél órával hamarabb jár a kiváltságosoknak - nem is akarjátok tudni, mennyi pénzért). Szóval kell állni először egy órát fagyban, aztán bent az épületben megkeresni az eldugottabb ruhatárat, gyorsan bevágni mindent és berohanni a terembe - mennyivel egyszerűbb ezt nyáron....-, ahol az első sort már elfoglalták a VIP jegyesek, de a második sorba még bejut, aki szemfüles/eléggé ártalmatlan kinézetű/kicsi/nő. És ott a második sorban még lehet állni másfél órát kezdésig.

Ez a másfél óra pont elég volt arra, hogy jópárszor körbejárassam a szemem az egybegyűlteken, és megállapítsam, hogy a távolabb állók/ülők még csak-csak, de a körülöttem állókkal látványosan nem teljesen oké minden. Itt egy Ákos-frizura, ott egy Ákos-szemüveg, ákosos póló a legkülönbözőbb turnékról, zászlók a különböző rajongói társaságok jelzésére, anyámborogass, itt senkinek nincsen élete? Aztán persze az első sor az egy külön kategória, ott a harmincsok-negyvenkevés évesek állnak leginkább, akik a Bonanza óta ott állnak az első sorban, és a '89-ben vásárolt, megkopott bonanzás kendő a közös ismertetőjel, és csatakiáltásokkal ösztökélik a zenekart a színpadra lépésre, na őket már nem annyira muszáj sajnálni, az már egy másik szint. Mindenesetre ezen a ponton esett le, hogy a fenébe is, én is beletartozom egy közösségbe, akiket a kívülállók nem értenek és kissé sajnálnak, akik olyasvalamiért lelkesednek minden jó ok ellenére, ami senki másnak nem hordoz semmiféle élvezeti értéket, sőt, a puszta létezése is irritáló. Egy olyan produkcióról van szó, ami hatékony, és működik, és ezt ugyan elismerik róla a kívülállók - bár a siker érdekében alkalmazott módszereket mélységesen megvetik-, de alapvetően divat, sőt, szinte norma némi ellenérzéssel viseltetni iránta. És ha kiderül rólam valaki számára, hogy én ezt szeretem, akkor az illető egyrészt ledöbben, másrészt sajnál, harmadrészt a továbbiakban azonosít ezzel a ténnyel. Ergo én vagyok Nick Hornby, csak Ákos sose fog Bajnokok Ligáját nyerni.

Ezt a kellemetlen felismerést szerencsére nem kellett egész este ápolgatni magamban, mert fél 9-kor végre megkezdődött a koncert, és hála a körülöttem álló igazán fanatikus közönségnek*, első perctől beszippantott a show. Ugráltam együtt a negyvenes, kövérkés, kopaszodó ősbonanzásokkal, üvöltöttem a Calypso-t (valahogy kibekkeltem a négy új Hauber-szerzeményt...), és vártam, hogy Ákos dobja a pengetőt. És dobta is, több alkalommal is, hiszen kétszámonként föl- és levette a gitárt, és mindig, amikor le, dobta is el a pengetőt, de nem ám csak úgy, hanem valakinek. (Ha nőnek dobta, akkor még csókot is nyomott rá - igen, ez ennyire ilyen). Először pont az előttem álló srácnak célzott, aki az Ákos pólós ÉS Bonanzás kendős ÉS "Ákos köménymag" zászlós ÉS rapist glasses** viselő kategóriába tartozott, hát, valószínűleg picit ismerős arc volt... Aztán úgy tíz számmal később megint felénk repült a pengető, de az előttem állók olyan elánnal nyúltak érte, hogy sikeresen kiverték egymás kezéből. A security-s srác a kordon előtt másfél számon át kereste zseblámpával, közben már én is nyújtottam érte a kezem, gondolván, ha a fiúk már így elbénázták, nehogymár nekik adja... De nem lett meg. Épp túlléptem azon a felismerésen, hogy kettőből nulla, és eleve, minek is akarok én ilyent (és meg se csókolta a főhős, tehát nem nekem dobta...), amikor valaki megböki a vállamat. Az ősrajongó fiú volt, megfogja a kezem, tenyerembe ejti a pengetőt, rázárja az ujjaim és szája elé tartja az ujját, hogy csönd, senkinek semmit róla - együtt volt a két bénával, akik összekaptak a másik zsákmányon. Gyorsan zsebre vágtam a pengetőt, és totális sokkban álltam vagy egy szám erejéig, párszor ellenőriztem, nem képzeltem-e a dolgot, aztán lassan napirendre tértem az ügy fölött és ment a buli tovább. A koncert végén még egyszer megbökte a vállam a fiú, mondtam neki, hogy nagyon köszönöm, mondta, hogy nagyon vigyázzak rá, és ennyi.

Remélem, van neki otthon vagy 10 pengetője, hogy ez megérte neki így.

*A ruhatárba sorban állva a néminemű intellektuális távolságtartással felvértezett, olcsóbb jegyet vásároló és ezáltal hátrébb helyet foglaló közönségrész közé kerültem, és ott bizony panaszkodtak egymásnak, hogy mennyire viselhetetlen volt a tömeg hátulja, minek vesz jegyet ennyi pénzért valaki, ha csak az egyszem kurrens rádiós slágert ismeri, és még a Keresem az utam szövegét se tudja, biztos céges karácsonyi ajándék volt, szörnyű.

**

2014. november 30., vasárnap

Pénteken megvolt az első cégesangol. Maga a szőkeszempillájú, nagyonbrit Tim* tartotta az órát. Ketten voltunk, felsőfok feletti csoport, ilyent nem szoktak tartani. Szóval megkaptuk ugyanazt az intonációról szóló első óraanyagot, amit a B1-B2 csapat.

Az anyag részeként szerepelt egy Jamie Winchester dal, ami az angol nyelvre jellemző intonációs mintázatot hivatott illusztrálni. Megbeszéltük közben azt is, miről szól a dal (sikerült eltalálnom, wow), meg aztán Jamie Winchesterről is esett szó ez előtt és ez után is kimerítő mélységben. Egyre inkább körvonalazódott bennem az a nem feltétlen kedvező első benyomás, hogy Tim azzal haknizza körbe az általa tartott órák hallgatói körét, hogy ő jóban van Jamie Winchesterrel.

Az órán megtudtam, hogy:

  • Jamie Winchester elhagyta a feleségét és a szomszéd házba költözött egy nővel, akinek amúgy volt férje, és a nő nem hagyta el érte a férjét, mivel az gazdag volt, és ez Jamie-t nagyon érzékenyen érintette. (Erről szól amúgy ez a dal. Többek közt ez a dal is**.)
  • Jamie Winchester tavaly visszaköltözött Írországba, mert beteg lett az anyja és vele akart lenni, majd erről nyilatkozott is a HVG-nek. Ja, nem.
  • A Keresem az utam sztorija pedig igazából az, hogy Jamie Winchester épp dolgozott a stúdióban, amikor belépett Ákos, meghallotta az egyik dalt, és azt mondta, hogy ez nagyon jó, ez neki kell. Jamie teljesen le volt égve, úgyhogy kényszerből eladta neki. A szerződésnek része volt, hogy a dalt Jamie nem adhatja ki soha, és az pedig külön pofátlanság, hogy úgy szerepel az Ákos lemezen, hogy Jamie zeneszerző, és Ákos írta a magyar szöveget, ami Jamie menedzsere szerint szemenszedett hazugság. Tehát a magyar könnyűzene történetének becslésem szerint uszkve 10 prozódiailag tökéletes, szóközepi hangsúlyt nem tartalmazó szövegű dalának egyikét egy ír írta. Ákos meg egy utolsó szemétláda, ugye, de ez nem új. Nem is dolgoztak többet együtt.***
  • Az angol nyelvben a kommunikáció egyik legfontosabb eszköze a helyes intonáció, az angolok lusták végighallgatni, amit mondasz, a szavakon belül csak az intonációs mintára és a hangsúlyos szótagra figyelnek, a mondaton belül pedig csak a hangsúlyos szavakra.

*Ő csinálta a szintfelmérést is, ő a nyelviskola fővezére.
**A másik ismertebb a Damned, aminek a magyar verziója a Keresem az utam, ami, vegyük észre, nem pont ugyanerről szól.
*** Tehát a Gyilkos ezüstgolyó az 1998-ban megjelent Ikon lemezen még nem ér, a 2003-as Andante koncertsorozat meg már nem történt meg, igaz-e.

2014. november 18., kedd

Hetem

Leadásunk volt, és én praktikusan beköltöztem az irodába. Egyedül vagok épszerkes, 95 részletrajz tartozik az adott kiviteli tervhez, go figure... Egyik nap sem jöttem elsőnek, egyik nap sem mentem el utolsónak, sőt, még az összesített táblázatot sem vezetem*, de mindent összevetve arra jutottam, hogy tele van a hócipőm, globalice. A teli hócipőbe a leadáson túl a következők kerültek:

  • A munkahelyi kilátások: hatszázmillió kiviteli tervet fogunk csinálni egyszerre a közeljövőben, és baromira be vagyok tojva, mikor kapom meg az instrukciót, hogy mindegy milyen lesz, de holnapra legyen meg. Mert olyant én nem tudok. Próbálom kiadni a munkát másnak, de amikor valaki belerajzol a tervbe, amit amúgy én csinálok, az esetek többségében ordít a dolog, és ráadásul több munkám van vele, hogy helyrekalapáljam, mint ha elölről kezdeném (és nem kéne helyrekalapáni, de ilyen az OCD). Vannak, akikkel többet tudtam kezdeni, de ők a sokoldalúbb tervezőink, akiket nem fognak alám beállítani permanensen rajzolónak.
  • Jóga: nem voltam másfél hete, ma sem jutottam el, és holnap konferencia, aztán pluszmunka F1-nek, csütörtökön Quimby koncert, pénteken a lakás sterilizálása a szombati palacsintázásra.
  • A virágaim: a korallvirág virágzik, miközben az alsó levelei fonnyadoznak, és ez így normális, mert ez ilyen egyszer virágzó fajta, és valószínűleg azért teszi mindezt, mert kicsi a cserepe+sötét helyre került+jóégtudja, mindenesetre elvileg majd a töve mellől nőnek ki kisebb példányok kárpótlásul, de hova, amikor ilyen kicsi a cserép?... A szárán nő egy-két baba, de virágzó növényt kezdjek el megkopasztani?... A krotont meg sem nem túl, sem nem alul öntöztem, hanem valami eszi, valami, ami halvány, irtó sűrű pókhálószerűséget szőtt a szárára, mi ez, hogy irtom ki? Vagy dobjam ki a maradék 4 csoffadt levelével?
  • Lehorzsoltam a csodacsizmámat egy ponton, és ezt ugye nem lehet javíttatni és sose lesz már olyan és büdöséletbe.
  • Ma hulla fáradtan elmentem a Calzedoniába harisnyát venni, és készpénzzel akartam fizetni, mert pillanatnyilag jó ötletnek tűnt, és 4500-ba került a cucc, elővettem egy bankjegyet abból a rekeszből, ahol a  még megkezdetlen, automatából felvett nagy címleteket raktam félre, hogy a villamoson dolgozó zsebeseknek ne legyen nagy zsákmánya, szóval feltételeztem, hogy tízezrest, mert csak olyant vettem fel, és oda szerintem vissza nem raktam már pénzt, csak onnan kivettem, szóval adtam egy bankjegyet, ami szerintem tízezres volt, az alkalmazott matatott valamit a kasszában, aztán megkérdezte, van-e ötszázasom esetleg, mert csak nagyon apróban tud visszaadni, akkor meg tudna egy ezrest, és előkerestem az ötszázast, és közben átvánszorgott az agyamon, hogy dehát nem ezrest kell visszaadnia, hanem hatezret, hiszen, de akkor ránéztem, és ötezres volt a kezében, akkor biztos azt adtam, jé. És odaadtam az ötszázast és elvettem az ezrest és köszöntem és kisétáltam, közben végig azt érezve, hogy most alighanem 9500-ért vettem harisnyát, de nem vagyok biztos, mert annyira fáradt vagyok, hogy semmiben sem vagyok biztos, és kurvaannyát az opportunista calzedoniás alkalmazottnak, aki valószínűleg kevesebbet dolgozik ezer forintért, mint én.
A teli hócipő ellensúlyozására delegált jelöltek:
  • A túlórázás és hétvégézés közben azért eléggé jókat labdáztunk** a kedves kollégákkal, akik imádnak engem szívatni, szóval érzem, hogy megbecsülnek, meg minden.
  • A halálra ítélt borostyánomon elkezdett nőni két!!! levél is.
  • Csütörtökön Quimby.
  • Szombaton palacsintázás.

Szeretném azt mondani, hogy döntetlen, de...

*mert K. vezeti, a műszakiellenőr-tanonc, aki tegnap konkrétan egy reggel 7-től ma délelőtt 11-ig munkanapot nyomott le, így kell egy nap több, mint 24 órát dolgozni...

**van egy narancssárga stresszlabda, ami az "enyém", és őrzöm, mert a labdák nagy részét már eldugták ismeretlen tettesek, és ezt a narancssárga labdát időnként valaki elcsaklizza az asztalról, és átdobja bárkinek, aki hajlamos a mókára, és másodperceken belül kb. az egész iroda passzolgatja egymásnak a labdát, én meg egyre kétségbeesettebben futkosok utána, ami valami okból irtó szórakoztató számukra, nem is értem...

2014. november 6., csütörtök

Azon gondolkodtam, hogy az élet gyakran egészen filmbeillő dramaturgiát vesz fel, és aztán azon, hogy az Amelie csodálatos élete* már kissé régimódi, most a Holtodiglan-típusú filmek mennek, amik legjobb esetben egy Örkény féle "és most viszi"-vel végződnek, és aztán azon, hogy én tényleg inkább a kilencvenes éveket preferálom (nem Tarantinotól...).

*Dóra nem szereti, ha valaki agresszív vele vagy megpróbálja félrevezetni. Dóra szereti az egyenes beszédet és a nyitott embereket. Dóra szereti a pozsgás növényeket, de nem mindig sikerül megfelelő körülményeket biztosítania számukra.