2014. január 4., szombat

Így költözés előtt kifejezetten jól jött, hogy véletlen benyitottam a papírzacskók tárolására is használt kredencbe, és szembetaláltam magam a hátfalon növő, masszívan szakállas penésszel. Ekkor elgondolkodtam azon, hogy didaktikus célzattal nem nyúlok hozzá, amíg nem jön a főbérlő, és akkor majd mutogatom neki, hogy na ezért kell kiköltöznöm, mert ő engem életveszélyes körülmények közé zárt, hoci a kauciót, de aztán meggondoltam magam és levakartam. (Két napig nem szellőztetek és nő másik az ajtó mellé, no problem.) De aztán az is eszembe jutott, hogy némi ingyenes építészeti tanácsadásért is visszaadhatná, ámbár a köz így is azt hiszi, hogy az építészeti tanácsadás az egy ingyenes műfaj, ugye. Szóval jobbára akkor itt sírom el, mit kéne mindenki megjegyezzen, egy életre:
  • Nem építünk be korszerű, légtömör nyílászárót tömör KMT falba, meg úgy egyáltalán, hőtechnikailag nem oké falba.
  • Ha mégis, nem áltatjuk magunkat azzal, hogy az egyik tok felső élébe berakott egy darab búbánatos résszellőző az égvilágon bármit fog segíteni a helyzeten, ha nincsen mesterséges szellőztetés a lakóegységben.
  • És mindezek tetejébe nagynehézzárt bútort nem rakunk kontakt mód erre a kiválóan elcseszett homlokzati falra. Azt műszakilag belső oldali hőszigetelésnek hívják, és súlyosan káros az egészségre.
Lassan annyira tele a hócipőm az egész kócerájjal, hogy ha fizetnének sem akarnék itt lakni tovább. De mondjuk azért az elbukott pénz tényleg nagyon övön aluli jelenleg.

8 megjegyzés:

annalight írta...

most akkor jól értem, h mégis költözöl? vagy csak költöznél?




348523431522

ee_version írta...

Mindenképp muszáj lesz költözni, mert nem tudom kigazdálkodni a következő havi lakbért. Egyszerűen annyira sok nekem ennek a lakásnak az összköltsége, hogy annyi nem fér bele, hogy 2 hét kimaradásom legyen a munkában, márpedig olyan viszonylagos rendszerességgel van. Az eddigi időszakban is csak azért tudtam kijönni, mert voltak tartozások, melyeket behajthattam, meg mert elvállaltam a végén már minden szart, estére-hétvégére.

Egy barátnőm befogad a lakása kisszobájába, egyelőre próbaképp, remélhetőleg működőképes lesz a dolog, mert sokkal jobban kijönnék anyagilag, meg az a lakás nekem jobb helyen is van (messzebb a munkahelytől, meg mindentől, de olyan környéken, amit szeretek), meg nagyon helyes kis lakás. Csak hát persze lehet, hogy neki ez mégsem lesz annyira nyerő biznisz, kerülgetnie valakit, holott eddig nem kellett.

Orsi írta...

nem tudom, miért van ennyi szerencsétlenkedés a penésszel, már mi is penészedünk, kaptunk is párátlanítógépet karácsonyra a rosszul hőszigetelt, műanyagablakos emeleti lakrészhez (a földszint az kőfal régi ablakokkal, nincs is vele ilyen baj). Veszprémben meg a szüleim szívnak már azzal több, mint tíz éve, hogy a nemnormális alattuk lakók felcsempéztek 2,20-ig, plafonon polisztirol (fürdőszobáról beszélünk), sosem szellőztetnek, és meg vannak győződve, hogy azért "áznak", mert nálunk szivárog egy cső és bontsuk ki azonnal. ezt a rögeszmét 10+ év alatt nem sikerült kiirtani a fejükből.

ee_version írta...

Az nemsemmi! Részvétem...

annalight írta...

óóó :( sajnálom

ee_version írta...

Hát, szerintem jobb lesz így, csak a kaució fáj nagyon...

Orsi írta...

de a kauciót miért bukod? mert nem szóltál időben, hogy elmész, vagy mi?

ee_version írta...

Azért bukom, mert (ahogy minden nem totál lepra lakásban) alá kellett írnom, hogy minimum 1 évet maradok, és nem maradok 1 évet.