2016. május 22., vasárnap

Biztosan ismeritek a 16 személyiségtípus-mókát, 4 fő szempont szerint két-két tulajdonság alapján 16 csoportra osztja az emberiséget ez a teszt és aztán megmondja a tutit. Valamikor 3-4 éve kitöltöttem és kijött, hogy ISTJ keményen, nem vagyunk meglepve...

Nade. Nemrég egy leadási hajrá kellős közepén, amikor már mindenki jó fáradt volt, bedobta az egyik kolléga a témát, és szépen mindenkit végigelemzett. És amikor sorra kerültem, és kérdi, hogy extrovertált, vagy introvertált, kapásból rávágtam hogy introvertált, és erre a komplett banda kórusban felröhögött.

Ez szépen elültette a bogarat a fülembe, és pár napja nekiálltam újra a tesztnek. Eredmény: a J még valamennyire megmaradt, a többire konkrétan kihozta a teszt, hogy bocsi, nem tudjuk eldönteni, válassz! Nagyon úgy tűnik, hogy az elmúlt időszak nyomott egy full resetet a személyiségemnek*. Nincsenek markáns vonásaim.

A pszichológusom reakciójából úgy ítéltem meg, hogy ez még izgalmas is lehet, de én maradnék a baljósnál.

*cue stupid Taylor Swift video, watch out for 1:55

14 megjegyzés:

cavecat írta...

állítólag az embernek 6 évente kicserélödik a személyisége.
ha most nagyon mást hozott ki a teszt, mint 3-4 éve, az nagy valószínüséggel az elmúlt 3-4 év terméke ;)

magamon amúgy azt látom, hogy a teszt eredménye erösen függ az épp aktuális hangulatomtól, tehát a mai meg a tegnapi eredmény meglepö mértékben tud különbözni (a TJ általában kb. fix, de a másik kettö nagyon változó, persze biztos magától a teszttöl is függ, van nyolcvanhét különbözö teszt a neten és eddig még mind más eredményt hozott).

ee_version írta...

Én nem tudok erről, hogy az emberek alaptermészete törvényszerűen változna, pláne nem ilyen gyakran, ez tény vagy csak köztudott?

nádja írta...

ezt arra szokták mondani, hogy az életszakaszváltásokkal általában változik az ember is (vagy pont az érés miatt új szakaszba lép), pl munkába állás, szülővé válás... az új tapasztalatok formálnak. de nem törvényszerű... és van, mikor az ember tudatosan dolgozik magán, pl terápiával, az is hat egy idő után...

ee_version írta...

De gyökeres változás történik? Hogy full introvertáltból lesz valaki extrovertált? Én ilyesmiről nem hallottam, hogy ilyen gyakran megesne. Nem hangzik normálisnak. Én inkább úgy élem meg, hogy törlődött minden és újra fel kell építeni, mint hogy normálisan lépegetnék előre...

szinvaltoszemulany írta...

én full extrovertáltból lettem full introvertált. nem csak a teszt szerint, hanem tényleg. de akkor van némi remény, hogy legkésőbb 6 év múlva megint normális lehetek. :)

ee_version írta...

Hát nem tudom , én továbbra is nagyon szkeptikus vagyok...

Névtelen írta...

Introvertált mint nem normális, hmm

cavecat írta...

Nem kell ám a kákán csomót keresni, biztos vagyok benne hogy tetszik érteni hogy érti ;)

De ha nem, itt a szájbarágós verzió:
Aki élete elsö 2-2,5 évtizedét extrovertáltként élte le, annak az introvertáltság nem normális. En se tudok mit kezdeni az új énemmel, én is reménykedek hogy egyszer még megint "normális" leszek.

(Még szájbarágósabb verzió.)
Kb. olyan mintha bedagadna a lábam akkorára hogy 40-es cipöt kell hordanom, de a normális, az nekem bizony a 37-es. Attól, hogy másnak a 40-es a "normális", nekem attól még nem az.

Névtelen írta...

Értem, de vagy elfogadod, vagy változtatsz rajta, vagy belezavarodsz. Valamiért ilyen vagy, ez teljesen normális általában. A személyiség nem egy akut bokagyulladás.

cavecat írta...

No hát ezt nem fogom veled részleteiben megvitatni, mert nem ismerlek, és a lelkem legmélyebb bugyrairól van épp szó, DE. Maradjunk annyiban, hogy az én esetemben a személyiségem megváltozása sajnos nagyon hasonlít egy krónikus bokagyulladáshoz. Kb. 2-3 év kemény igénybevétel után alakult ki a "gyulladás", és bár igyekszem nem terhelni a "bokámat" már jó 1,5-2 éve, még nem sikerült teljesen kikezelni a problémát.

De, ahogy szinvaltoszemulany írta, van némi remény, hogy legkésőbb 6 év múlva megint normális lehetek :) (Se elfogadni, se belezavarodni nem áll szándékomban, egyelöre legalábbis.)

Névtelen írta...

Sok sikert az úton.

(Eszembe jutott a tipikus magazin, egy cikk, fogadd el magad ahogy vagy, következő cikk, hogyan adjunk le 20 kilót gyorsan)

szinvaltoszemulany írta...

feel the irony in my voice...

Névtelen írta...

"see the sarcasm in my eyes"

szinvaltoszemulany írta...

oké, de iróniára szarkazmussal reagálni? te tudod.