2017. szeptember 19., kedd

Portugália - bevezető

Az utazás ötlete 2009-ről eredeztethető, amikor is T. berángatott egy olyan tárgy előadására, amit én nem is hallgattam. Két diák portói úti élményeiről adott elő, és annyira megkapóak voltak a kissé lepusztult, színes csempés házak, hogy akkor és ott elhatároztuk, hogy T., E. és én másnap találkozunk a pályaudvaron és uccu neki.

Persze nem lett belőle semmi. De a vágyódás megmaradt. Egész sokáig elérhetetlen távlatként, what with praktikusan másfél évig munkanélküli voltam az egyetem után, és aztán sem lett sokkal jobb a helyzet. A terv csak jóval később kezdett komolyan vehető formát ölteni, közvetlen a barcelonai út után, (egy másik) E-vel. Eredetileg a teljes óceáni partszakaszon autóztunk volna végig, aztán valahogy győzött bennem az építészek és a nagyvárosok közötti erős gravitációs mező, és lett a végső verzió az, hogy nagyrészt Porto és Lisszabon, de azért nézzük meg, ami a kettő között útba ejthető.

Nem volt végletes előre tervezés, ami két control freak részéről egészen meglepő. A köztes megállókat egy nagyon okos netes alkalmazással találtuk ki, és ez alapján, másfél hónappal az indulás előtt foglaltunk szállást Portóba, Tomarba, Évorába és Lisszabonba. Hogy aztán az indulás előtti héten, miközben próbáltuk kitalálni, milyen városokat akarunk érinteni az autózós köztes három napban, E. nagyon józanul ráébredjen, hogy nem praktikus a földrajz és módosítsunk Viseura* és Óbidosra. Szóval egy héttel az utazás előtt kialakult, hogy hova megyünk, a mit fogunk ott csinálnira meg addig jutottunk, hogy egyrészt körbefaggattam mindennemű, Portugáliát megjárt ismerősöket, kisebb-nagyobb eredménnyel, E. egy utazási irodás ismerőstől gyűjtött be tippeket, illetve találtam egy végtelenül hasznosnak bizonyuló blogot. És kiolvastam egy borzasztó útikönyvet, amitől nem lettem okosabb, illetve beszereztem egy 2005-ös Lonely Planetet, amit a roadtrip rész alatt forgattunk leginkább.

Eredetileg az egész utat egy giga bejegyzésben akartam elmesélni, de a rengeteg munka miatt igen lassan haladok vele, meg talán kezelhetőbb is lesz így, ha csöpögtetem. Nem tudom, olvasni mennyire lesz érdekes, de nekem jól esik leírni :)

*Aki csak hallotta, hogy Carlos félbehagyta a baglyokat és Portugáliába szökött, mindenki azt kérdezte portugál utazásom első hírére, hogy akkor be is fejezteted a tetoválást? És erre szép türelmesen mindenkinek elmagyaráztam, hogy 1) Carlos Portugáliában portugál árakon dolgozik 2) bármilyen tipikus is, nem praktikus utazás alatt tetováltatni, pláne nyáron, mert a friss tetkót nem érheti nap és három napig négyóránként sterilizálni kell és újrafóliázni, amibe többek között egy repülőút sem igazán illeszkedik, különösen, hogy a fennmaradó időben sem fogok kényelmesen hátradőlni az autó/vonat/metró/repülőgép ülésében a telihátas nyílt sebemmel 3) hogy azt ne is említsem, hogy Viseu elhelyezkedése nem kedvez annak a szcenáriónak, hogy az utazás végére lehessen iktatni csak úgy 4) ez az utazás Portugáliáról szól, nem arról, hogy belelogisztikázzak egy kétnapos viseui kitérőt 5) meg sem fogunk állni Viseuban, mivel kiesik és nincs ott semmi különös. És aztán nemhogy megálltunk, meg is szálltunk ott.

Nincsenek megjegyzések: