2014. április 4., péntek

HIMYM

Előre bocsátom, hogy az utolsó évad felénél nem bírtam tovább cérnával, szóval egyáltalán onnét tudom csak, mi lett a vége, hogy szembejött velem facebookon a felháborodott kommentáradat.

Egyrészt, nyilván attól lett ilyen épületes baromság a végkifejlet, mert jó 5-6 évvel tovább folytatták ezt a sorozatot, mint amennyi ötlet volt a sztoriban. És szerintem az írók sem tudták még fél éve sem, pontosan mi lesz a befejezés. Sok kommentelő számon is kérte, hogy hol itt a jellemfejlődés, mire kellett itt ezeket a karaktereket egy évtizeden át építeni, ha aztán Ted fogja a kínkeservvel felhalmozott élettapasztalatát és hanyag mozdulattal dobja a kukába, hogy márpedig ő mégiscsak azzal a nővel akar lenni, akivel nyolcvanötször megpróbálta, és nyolcvanötször kiderült, hogy halálosan inkompatibilisek.

Szerintem egy sitcomnak nem feladata nevelni a nézőközönségét, eleve, aki kitartott emellett végig, az jól meg is érdemli ezt a cukormázas szart, hogy márpedig, ha borzasztó kitartó vagy, tiéd lehet a hibbant spiné, aki a rögeszméddé vált felnőtt életed eddigi tetemes hányadára. Hát, te virágod, te tépted, szagoljad.

Igazából az a szomorú, hogy hányan nem háborodtak fel, és hányan látják ezt a bárgyú sorozatot égi jelnek, hogy ha nagyon akarják, nem csak boldogok lehetnek, de épp úgy és épp azzal, akivel elképzelték. Egészségetekre.

4 megjegyzés:

Orsi írta...

szerintem is teljesen gáz és vállalhatatlan volt a befejezés; a költözés miatti net-nemlevés miatt csak tegnapelőtt tudtuk megnézni, jól rákészülve, hogy na, jön a series finale, és teljesen egyetértettünk abban, hogy inkább meg sem kellett volna nézni. az egész úgy jött ki, mintha a szegény Mother csak egy béna kis intermezzo lett volna a nagy Robinra-végül-rátalálás közepette, aki jött, szült két gyereket, aztán meghalt (a jövőben az anya már 6 éve halott, tehát összvissz 2014-2024-ig volt Ted-del). Barney jellemfejlődését zárójelbe tették a Robin utáni "újra virágzással", de az egész utolsó évadot is szájon vágták ezzel a befejezéssel: kb. óráról órára bontakozik ki a szuper esküvő, ami aztán 3 év múlva válással végződik. szóval az egész teljesen gáz volt és gagyi. ja, és nem, 45-50 évesek nem néznek úgy ki, ahogy őket (nem is) maszkírozták annyinak. de ez már tényleg részletkérdés.

annalight írta...

nekem sem tetszett nagyon, leírtátok, h miért.
viszont nem tudnék mondani egyetlen befejezést sem, ami jó lehetett volna

ee_version írta...

Jó semmi nem lehetett, félidőnél elfogyott az ötlet és nagyjából az értelem is ebből a sztoriból. De ha legalább a nagy csavart nem erőltetik itt a végére, nem lett volna direkt pofátlanság az egész, csak lapos.

Luca írta...

Én csak most jutottam el odáig, hogy megnézzem az utolsó részt, és nekem tetszett. Igaz, az tényleg elég gázul jött ki, hogy Tracy csak egy kis intermezzo Ted életében, és engem is meglepett, hogy a végén mégis Robinnal lesz együtt. De nekem úgy tűnt, azért nem működtek ők fiatalon, mert Ted gyerekeket akart, Robin meg utazgatni. 2030-ra mindkettő megkapta az élettől, amit akart, nem volt már akadálya annak, hogy együtt legyenek. Szóval azzal nem értek egyet, hogy Ted kihajította az ablakon a keservesen összegyűjtött élettapasztalatát. Meg szerintem arról akar ez szólni, hogy amikor már beletörődik az ember, hogy így járt, még mindig történhetnek jó dolgok.

Az mondjuk valóban érdekes, hogy pont Robin és Barney esküvőjével telt az utolsó évad, de azért volt egy-két rész, ami szerintem volt olyan erős, mint a régiek.

És bocsi, hogy egy közel 2 hónapos bejegyzéshez kommentelgetek, de amikor megírtad, nem olvastam el, mert nem akartam spoilert, viszont megjegyeztem, hogy majd megnézhessem, mi a véleményed, amikor én is túl vagyok a záráson.