2013. augusztus 15., csütörtök

Amikor az ember lánya beül a fodrászhoz/kozmetikushoz/manikűröshöz, a szolgáltatóipari alkalmazott mindenképpen törekszik vele beszélgetést kezdeményezni, hogy kellemesebbe teljen az idő*. És az időjárási jelenségek megvitatása után a következő két kérdés egyikével fog próbálkozni:
- Na, és van barátod?
vagy
- Na, és voltán már nyaralni? Vagy mikor és hova mész?
Engem pedig az érdekelne, hogy az iskolában, ahol megtanították arra, hogy hogyan kell melírozni, vagy szemöldököt szedni, vagy francia lakkozást csinálni, ott nem fért bele a tantervbe egy uszkve másfél órás modul, hogy "melyek azok a társalgási témák, amik a legkisebb valószínűséggel okoznak feszült csöndet, vagy zavart, netán fagyos légkört 2013-ban, Magyarországon, a 20-50-es korosztály nőtagjainál?" Csak mert szerintem a vízilabda vb részleteinek taglalása is jobb mutatókkal kecsegtet.

*Mert amúgy tényleg rohadt hervasztó és nehezen viselhető egy-két órán át nézni, ahogy valaki veled foglalkozik és próbálja kihozni az adottságaidból a momentán maximumot...

10 megjegyzés:

Orsi írta...

én csak azt nem értem, miért kell beszélni bármiről. én sem beszélgetek az autocad-del, miközben nyomkodom az egerét, mégis telik az idő. én pl. tök szeretem, ha illatos szarokkal babrálnak a fejemen vagy a hátamon, és közben földöntúli csönd van. vagyis hát: lenne, lehetne.

ee_version írta...

Pont ezt mondom én is a lábjegyzetben...

Orsi írta...

igen, csak ha mindent úgy mondasz, hogy az ellenkezőjét mondod, az egy idő után összezavarja az embert.

ee_version írta...

Nem is mindent :(

annalight írta...

szerintem az a megoldás, hogy semmitmondó válaszokat mondasz, és helyette inkább tőle kérdezel.

pl:
-van barátod?
- van igen :) és neked?

- voltál már nyaralni?
- még nem, augusztus végén megyünk párommal zalakarosra. és ti voltatok már?

fog beszélni nagyon sokat, onnantól meg már hümmögni kell csak, ami kevésbé fárasztó, mint beszélni.

ee_version írta...

Igen, hát a kérdezés módszerét én is jó hatékonysággal alkalmazom, csak ha beelőznek egy ilyennel, én nem tudok olyan folyékonyan kamuzni.

- Van barátod?
- [...] Most épp nincs.
- Hogyhogy?????!!!!!

És ha még tudná, hogy a "most épp" az konkrétan egy uszkve 4,5 éves időintervallumot jelent, hát...

Orsi írta...

micsoda ostoba kérdés bazmeg, miért nem mondtad, hogy elvitte a cica? :D

ee_version írta...

Mert nekem ilyenek mindig már csak a lépcsőházban jutnak eszembe...

Anna írta...

Nyilván fennakadok a részleteken, de PERSZE, hogy jobb mutatókkal kecsegtet. Nagy Viktor!! Also, not to be objectifying or anything, but have you seen those people? One would assume that in a room full of women interested in quasi-strangers' relationship status there would be some swooning of an amplitude of a few centimeters at least.

ee_version írta...

Erről beszélek! :)