2012. október 27., szombat

Göteborgban az volt az elképesztő, hogy akármerre jártunk (bár nyilván csak a belső kerületekben mozogtunk, többnyire), mindenhol az az érzés fogott el: ez biztos a jó része. Minden olyan tiszta volt, és rendezett, és az emberek is jól néztek ki, az egész város, az épületek kompozíciójától az üzletek összeállításán át az árukészletig, az utolsó kávés pohárig olyan volt, mintha egy designer felügyelné, nehogy valami diszharmónia kerüljön a rendszerbe. Összeszedett és letisztult volt az egész, legalábbis én így láttam.
Jó lett volna úgy sétálni ott, hogy az egész magától értetődik, és ha bemegyek egy üzletbe, ha valami megtetszik, megveszem - nem bármit, csak amit itthon is megvennék mérlegelés nélkül. Magyar pénztárcával Svédország nem ugyanaz az élmény, mondjuk szerencsére nem vagyok az a szalámi-turista alkat, meg tényleg nem nagyon foglalkoztat, mim nincs és miért van másnak több. Mindenesetre az a fíling kimaradt, hogy bizony nem csak nézelődni megyek be ebben a csomó, tényleg kizárólag delikát-színvonalú üzletbe. Azért jó volt, és nem volt jó pont Kőbánya-Kispestre hazaérni, az idegen nyelveket nem beszélő BKV ellenőröktől megmenteni a gyanútlan, frissen kis hazánkba érkezett nyugati turistát.
És hogy ez most miről jutott eszembe?
Ma a Bauhaus-negyedben jártam, a Zsurigo Works-ben volt teakóstolás (irtó izgalmas cuccok voltak!), meg Musu, meg jó hangulat. Zenéltek a hűlő kerámiák, meg egyéb, ilyen "elélvez egy bögre habos kakaótól" stílusú blogba illő dolgok. Csak tényleg. Teljesen feltöltődve jöttem ki az üzletből, még sütött a nap(!), kicsit eltájolódtam (könnyen megy) és egyszer csak itt találtam magam.
(A pasik nem voltak ott, cserébe az üzlet elképesztően jól nézett ki!!!)
És nem csak a Sarki Fűszeres, hanem utána az egész Pozsonyi út (mikor végre sikerült irányba állnom...). Jó, nem Göteborg-színvonal, de azért, na. Csomó kis üzlet, különleges árukkal, és mindben voltak! Szombat este 6-kor is vannak helyek a városban, ahol még járnak emberek, és nem mindenki plázázik vagy pláne vásárol egyszerűen online. Van, amiért megéri esőben elindulni otthonról. Kár, hogy ez lokalizált, éppúgy, mint összességében a rendezett kis párutcányi foltok a városban (remélem, egyszer összeérnek). Meg persze az egész letisztult, szintén, mint a svédeknél, összekomponáltság benyomását keltő bauhaus környezet - szeretem a bauhaust, nagy tömegben meg pláne.
Jó kör volt, na :)


Nincsenek megjegyzések: