2016. augusztus 7., vasárnap

Pénteken észrevettem, hogy kapható gorgonzola a Lidl-ben, és mivel az egyetlen tésztában, amit igazán szeretek a Pasta.-ból, gorgonzola van és brokkoli, és múlt vasárnap úgyis vettem egy fej brokkolit, amit még nem használtam fel*, vettem. Aztán ma hazafelé azon gondolkodtam, hogy nem szeretnék tésztát főzni negyven fokban, úgyhogy gyorsan kerestem receptet e két hozzávalóval, és találtam is, csak ehhez meg kell tejszín és valami alkoholféle, úgyhogy vettem tejszínt, meg valamilyen random száraz fehérbort. A tejszínből el is fogyott a negyede, a fehérbort viszont élesben cakkpakk kifelejtettem. Persze, lehet, hogy ez a jobbik verzió, mert a végeredmény valószínűleg így is ehető lett, így viszont nem most romlik rám a 7 dl-3ek fehérbor, hanem majd csak hetekkel később, amikor újra találok receptet, amiért meg kéne bontani.

Szóval recepteket keresek fehérborral, és 17,5 dkg gorgonzolával (és tejszínnel). Asszem érdemes volna ráállnom a menütervezésre, de who am I kidding.

*Ezzel most azt a (téves) benyomást keltettem, hogy csak azt nem. A valóságban a főzést igénylő dolgok 80%-át nem használtam fel, ezek egy része mára tönkre is ment, valahogy nem igazán sikerült még visszaállnom rá, hogy minden nap főzzek, vagy legalább hetente többször, de rajta vagyok az ügyön.

8 megjegyzés:

cavecat írta...

Fehérborszósz!
Jó bármilyen halhoz, tengeri herkentyükhöz, söt ha kihagyod a citromlevet müködik malaccal meg szárnyassal is (de akkor érdemes zöldség alaplével csinálni és nem halassal).

A legegyszerübb verzió:
kb. 100 g schalottahagyma (jó helyette sonkahagyma vagy sima vöröshagyma is)
2-3 e.k. vaj
fél üveg fehérbor
3 dl alaplé (hal vagy zöldség, nyilván én nem magam fözöm az alaplevet hanem kockát veszek...)
3 dl tejszín

fél citrom leve

Az apróra vágott hagymát 1 e.k. vajon kicsit megpuhítod, hozzáadod a bort, alaplevet, tejszínt, fözöd amíg felére / kb. 5 dl-re "zsugorodik" (sokáig tart, kb. 1 óra). Leszüröd vagy szétturmixolod, hozzákevered a maradék vajat, a citromlevet, és sózod.

Brutálverzió tesz hozzá egy fél répát, 4 csiperkegombát és egy köteg petrezselymet (a hagymával egyszerre), illetve némi fehérborsot, kakukkfüvet és egy babérlevelet (a tejszínnel egyszerre). Ha nem találod elég sürünek, lehet egy fél e.k. liszttel (keményítövel, ami van) tovább süríteni. Ezek az egyebek opcionálisak, azt teszed bele amelyik tetszik (meg ami van otthon).

Bármilyen szelet halhoz vagy (citromtalan verzió esetén) húshoz finom, én egyszer csináltam ilyet, és kb. minden nap mást ettem hozzá (egyik nap betoltam a sütöbe egy szelet natúr halat, másik nap kisütöttem hirtelen egy szelet csirkemellet, stb.)


A gorgonzolát meg tedd bele egy zöldsalátába. (Almás karalábésaláta recept érdekel? :))

Laca írta...

Hol szoksz enni? PASTA., egyéb?

ee_version írta...

Pasta., leves., belvárosi disznótoros, a többit igyekszem kerülni, igazán jó ár/érték arányú nem találtam, főzni kéne...

ee_version írta...

Cave: ezek jól hangzanak! A saláta recept abszolút érdekel!

cavecat írta...

4 adag karalábésaláta

800 g karalábé - elöször 2-3 mm vékony szeletekre vágod, aztán a szeleteket vékony "rudacskákra"
1 zöldalma - ugyanúgy felaprítod mint a karalábét
3 e.k. olaj (lehet olíva, szölömag, dió, vagy amit salátába szeretsz tenni)
2 t.k. ecet (almaecet, fehérborecet, megintcsak amit salátába szeretsz tenni)
1 t.k. méz
fél t.k. só késhegynyi bors

ezt összekevered, állni hagyod min. negyed órát, közben összekeversz:
2 dl joghurtot (vagy tejfölt vagy light crème fraîche-t vagy ami akad, kb. 10% zsírtartalmú cucc legyen)
250 g kecskesajttal

kell még hozzá 65 g madársaláta, némi szárított / aszalt vörös áfonya meg (hámozott) szotyi

érdemes csak akkor összerakni (azt az egy adagot), amikor eszed:
az almás karalábé a tányér aljára, rá a madársaláta, leöntve a kecskesajtos tejföllel, megszórva szotyival + áfonyáva

elöfordult, hogy nem kaptam karalábét (asszem Magyarországon ez nem fog elöfordulni), akkor vettem helyette "rutabaga"-t, bármi is az magyarul (kålrot svédül), azzal is finom :)

ee_version írta...

Ez baromi jól hangzik, csak az a baj, hogy én mindig előző este rakom össze és másnap délben eszem. Ez mondjuk nem csak ennek a receptnek nem tesz jót...

cavecat írta...

Ez nem megoldhatatlan ennél a kajánál :)
En így csináltam:
Dobozka 1: egy adag alma-karalábé mix a doboz aljára, rá a madársaláta.
Dobozka 2: a sajt-joghurt keverék (bevittem egyszerre az egész hétre való adagot, van hütö a melóban, és nem zabálják fel a kollégák amit benthagyok :D)
A szotyi meg az áfonya a saját gyári zacsijában bírt beköltözni az irodában az asztalomra, eleinte a monitor mellé, majd amikor vészesen fogyni kezdett (úgy délelött 10 óra környékére hiányzott a fele :D) akkor a kulcsrazárható fiókba (azért rájártam még utána is, csak úgy nehezebb volt hozzáférni ;))
A dobozba raktam össze a kaját, aztán kiültem vele a napra :)

ee_version írta...

Oké, oké, értem, igazából csak lusta vagyok :D