2014. február 9., vasárnap

Nagymamám érdeklődik szakmai előremenetelem iránt

- Cica, meséld el a nagyinak az új munkát!
- Hát, még csak próbaidő, tudod? De érdekes meg izgalmas, sok-sok tervező meg menedzser, tudod, akik a tervezést meg az építkezést szervezik, meg felügyelik, és én meg szerkezetisnek kerültem oda, mert az eddig nem nagyon volt. Én fogom megtervezni, hogy az elképzelt formákat pontosan hogyan oldják meg.
- Ó, akkor ez olyan iroda lehet, mint a Seherezádé* munkahelye. És Dórikám, hát milyenek a kollégák? Mennyi idősek? Mennyi a férfi?
- Alapvetően egyidősek velem, nagyjából, a lányok kicsivel kevesebben vannak, de azért vannak.
- És csinosak a fiúk?
- Nagyi...
- Csak kérdem. Bár az én időmben még nem szerették a férfiak az okos lányokat.
- [anyuval kb. kórusban] Hát, most sem szeretik.

*valami török(?) sorozat főhősnője, a nagyi nagyon rá volt kattanva egy időben

13 megjegyzés:

Kornél írta...

Elsőként, Gratulálok az új munkához! :)

Másodszor a férfiak szeretik az okos nőket, veled szembe is jön majd egy jóképű, okos és humoros közölük.

Seherezádé.. Szulejmán.. nem mondok semmit. Éd'sanyám is nézi..

ee_version írta...

Ó, persze, csak én "a lúzereket szeretem... meg a szélhámosokat... de a lúzereket jobban" :)

Köszi, egyelőre még inkább csak ne rúgjanak ki, majd ha beleszoktam, akkor elhiszem :)

Anna írta...

Igen, a buta férfiak nem szeretik az okos nőket. De a buta férfiakat általában az okos nők úgysem szeretik, szóval.

ee_version írta...

Annám, maradjunk annyiban, hogy ez nem ész kérdése, sőt. Elüthetjük viccel, de igazából nem egy könnyű probléma.

Névtelen írta...

Erről mindig az jut eszembe, amikor a bátyám "legelső" (általunk is tudott) barátnőjéről valami olyasmit mondott, hogy "az a jó benne, hogy nem beszél sokat". A csaj modell volt, szép, és nem kifejezetten okos, de annyi esze azért volt, hogy tudta: ha csendben marad, jobban érvényesül a szépsége... :P

És asszem egyébként ez a kulcs: mindegy, hogy a nő okos, vagy buta, csak maradjon csendben.

(Könyvajánló: Barbara és Allan Pease összes, ebben a témában írott könyve. Tényleg.)

ee_version írta...

Az a szomorú, hogy tapasztalataim szerint tényleg így van ezzel a többség...

Névtelen írta...

Ez miért szomorú? :-O
Olyan nehéz csendben maradni? :D

Kornél írta...

Néha, jó lenne, ha a nők nem maradnának csöndben. Sokkal könnyebb lenne.

Ez OFF volt.

ee_version írta...

Cavecat: az a szomorú, hogy az egyik fél általánosan nem igazán kíváncsi a másikra. Másrészt, én azt szeretném, ha valaki engem nem annak _ellenére_ szeretne, amilyen vagyok. Mert olyan még nem volt.

Marv: sok olyan sráccal találkoztam, aki úgy gondolta, szereti az okos nőket, aztán kiderült, hogy a lábjegyzetben ott van, hogy azért náluk ne legyen okosabb... Biztos vagyok benne, hogy van kivétel, nem is egy, nyilván, de ezt látom.

Kornél írta...

"Minden sikeres férfi mögött ott van egy okos nő." - Milyen igaz ez. (Nem tudom, honnan van.)

- amúgy szerintem az hazudik, aki azt mondja, hogy az okos nőket szereti, nem tudja elfogadni, ha nála okosabb. (Valamelyik állítás hamis vagy mind a kettő.) Kisebbségi komplexusa van valamiért, nekem is volt ilyen problémám. - Jelen helyzetben, a nő okosabb be vallom, és szeretném ha beszélne, szüntelenül mi van benne.

De ez egy másik sztori. Off vége.

ee_version írta...

Minden sikeres férfi mögött van egy nő - aki jól járt. Na ez viszont Bödőcs.

Nem hazudik, aki ilyent állít, mert tényleg kedveli az okos nők társaságát, hiszen szórakoztató, csak alulmaradni nem szeretne. Nyilván komplexus, de nagyon elterjedt.

Névtelen írta...

Na ezt azért fordítsuk ám meg, és nézzük meg onnan is!
Szeretnél te olyan pasit magadnak, aki butább nálad?
Én nem.
És nem azért, mert őt zavarja (azt lesz.rom :P), hanem mert engem zavar (igen, ennyire egoista vagyok :D)

De az, hogy esetenként zavarja, hogy beszélek, teljesen független attól, hogy okosabb-e nálam, vagy sem.
És ha te ezt úgy értelmezed, hogy az egyik fél (a férfi) "általánosan nem kíváncsi a másikra", akkor tényleg olvasd el a Pease házaspár könyveit, mert nagyon nem erről van szó! (Ellenben a legtöbb nő ugyanúgy félreértelmezi a férfiak eme viselkedésformáját, mint te, és ez a félreértés általában rögtön konfliktusforrásként is szerepel az adott nő párkapcsolatában.)

ee_version írta...

Nem ez alapján válogatok. Ezt talán adatokkal is alá tudom támasztani :) Buta férfiakkal nem tudok mit kezdeni, mert érdektelenek, de az, hogy okosabb legyen, hát, nem annyira fontos, mint 500 másik dolog. Ne okosabb legyen, hanem legyen közünk egymáshoz szellemi síkon. Nagyon nem mindegy. státuszszimbólumra én se hajtok, engem se szeressenek a szépségemért.

Ha valakit esetenként zavar, hogy beszélek, az más, mint hogy "az asszony, tudja, hol a helye". Mert sikk, divat, hagyomány úgy gondolni, hogy érdekes nem lehet, amit egy nő mond, és diszkomfortérzetet okoz, ha mégis az, mert veszélybe kerül a tekintély.

A privát tapasztalatom egyébként az, hogy vannak pasik, akiknek borzasztóan imponál, ha egy nő okos, kezdetben villognak is vele, aztán, ahogy múlik az idő, szeretnék visszaszerezni a dominanciát és belekötnek épszerkes kérdésekben, meg elkezdik úgy szólítani, hogy okoska.

Aztán vannak olyan férfiak is, mint az apám, meg az anyai nagyapám, akiknek ez nem gond, sőt. De az ilyen egészséges önértékelésű férfiak nem a fán teremnek. Na, őket keresem.