2013. július 9., kedd

Szóval, hogy nem érdemes a főnökkel vitatkozni

Reggel hetesbuszt játszottam épp a Bartókon, sávon belül, de tisztességes rátartással megelőztem valami középkorú kopasz ürgét, aki ott andalgott kétkeréken. Az illető valamit mocskos hangosan utánam kiabált, de nem éreztem megfelelőnek az időpontot és a helyzetet részletekbe menő diskurzusra. Aztán a következő piros lámpánál mellémcsorgott, és kiderült, hogy F1 az. Végül még a munkahelyig újra megelőztem, mert ő szabálytalanul, de lassan közlekedik, aztán az irodánál találkoztunk újra.

Bent lelkesen meséli F2-nek, hogy olyan gyorsan hajtok, hogy még a hangja se ér utol, pedig ő mindenféle cselekhez folyamodik kerekezés közben. Erre F2 rákezd, hogy de te sem viselsz sisakot, ejnyebejnye. Amire nem bírtam ki, és megemlítettem, hogy olyan cikket kaptam egy barátomtól, hogy még, mondjuk angolul, de a lényeg, hogy én alapvetően azt nem értem, hogy ha ő biciklin hord sisakot, akkor autóban miért nem. Amire, nyilván, mondta, hogy őt nem annyira érdekli a magyarázatom, nagyon reméli, sosem lesz bajom, de hogy ő látott már embert biciklivel esni*. És hogy ő is szokott biciklivel néha, és hogy jöhet faág meg mittom.

Arra továbbra sem bírt semmit reagálni, hogy a biciklis közlekedést ennyire veszélyesnek érzi a koponyájára, akkor a jóval veszélyesebb autózás alatt miért is nem hordja a sisakot, hisz amúgy meg mennyire felelős ember, viszont jól fel is bosszantotta magát ezalatt a fél perc alatt, és eléggé az az érzésem, hogy igazából állításával ellentétben annak örülne, ha valaki feltörölné velem az aszfaltot, hogy jól megtanuljam.

*Versenyszerűen downhillezett amúgy (amikor még fiatalabb volt és lényegesen izgibb), de szóval, na. Nem pont ugyanaz a műfaj. Plusz a múltkori didaktikus sztori az volt, hogy a downhill versenyre egyszer egy srác csak sima biciklis sisakban ment, persze arcra esett, és persze hónapokkal későbbre sem bírták tisztességesen összerakni a képét. Amiből nem vili, mi a tanulság a városi kerekezés és a sisak viszonylatában, de biztos valami olyasmi, hogy amúgy biztos meg is halt volna, és én is meg fogok, csak max később.

Nincsenek megjegyzések: