2013. április 6., szombat

Jennifer Lawrence annyira jó nő, hogy még én is bele vagyok zúgva, de azért hadd jegyezzek meg pár dolgot:
  • Zicher, hogy minden fontosabb megjelenésen alakformáló fehérnemű van rajta, ami térdtől mellig kb 2 számmal húzza össze az embert, nincs többé narancsbőr, csak gyönyörű haj.
  • Az, hogy sokat beszél arról, hogy imád enni, nem jelenti azt, hogy egyfolytában zabál. (És rohadt nyilvánvaló, hogy nem is teszi.)
  • 2000 kalória* (átlagos felnőtt ajánlott napi bevitele, ha nem sportol túl sokat) így néz ki:

  • A legkeményebb sport amit ismerek a hot yoga, amivel el lehet égetni másfél óra alatt 1000 kalóriát, tehát, egye fene, 3000 kalóriát lehet enni büntetlenül, ha minden nap lenyomsz egy másfél órás poklot. A fentiek ismeretében az még mindig rohadt kevés.
Szóval ha valaki még egyszer elkezdi, hogy "én nem diétázom, csak sportolok", meg "nem bírom, ha egy nő csak csipeget a tányérjáról", meg "nem akarom, hogy a párom sanyargassa magát, én az igazi nőket szeretem" azt felképelem. Oké, nem képelem fel, de erős lesz az inger :)

*Egyébként tapasztalataim szerint 2000 kalória is túl sok, de ez nyilván egyénfüggő, és nem lehet ugyanaz az irányszám egy 160 cm magas nőnek és egy 2 m magas férfinak... (És senki ne áltassa magát azzal, hogy közepesen aktív vagy aktív. Napi két villamosmegállónyi séta csak a Nők Lapjában minősül mozgásnak.)

16 megjegyzés:

Laca írta...

Kicsit drága lenne egész nap sárgarépát zabálni, és a színed sem lenne barátságos egy idő után. Ennek ellenére csábító, úgy érzem, nem lennék éhes napi 10-50 elfogyasztásával sem, bár furcsán festenék folyamatosan egy répával a számban.

ee_version írta...

Igazából a répa az egyetlen a videóban, amiből mennyiségnek néz ki a napi penzum :) Én az avokádón akadtam ki. Hiszen az csak zöldség... És én olyan finom guacamolét tudok. Chipsszel persze...

Orsi írta...

érdekes a videó, de egy nagyon fontos kimaradt belőle, hogy ezek (1-2 kivétellel, pl. répa, tojás, mandula) majdnem mind készételek, amelyeknek egyetlen céljuk van, hogy nagyon jól lakjál tőlük. tudom, hogy nekem meg ez a mániám, de ez a lustaság legveszélyesebb formája, hogy az ember lusta saját magának összeválogatni, hogy mit eszik (amíg például a ruhamárkákra vagy a kiegészítőkre nagyon is igényes), és inkább eszi ezeket az előre feldolgozott szarokat.
pl. egy tál zöldborsófőzelék egy tükörtojással kb. 5-600 kcal, és ebédre bőségesen elég. a reggeli és a vacsora meg köztudottan kisebb, mint az ebéd. és őszintén, mennyi idő elkészíteni egy borsófőzeléket?

Névtelen írta...

Most akkor vagy én nem értem, vagy nemtommivan.
Kevés neked a 2000 kalóriányi kaja? Éhenmaradsz tőle?

Kd írta...

Gondolom itt a 2000 kalória az azt akarja mondani hogy konstans tömeg mellett valaki vagy kényelmetlenül keveset eszik vagy aberrált a metabolizmusa. Szóval ez PRduma a tömegek megnyugtatására hogy "én nem aggódok az evés miatt és mégis tök jól nézek ki".
Mi az a hotyoga? :D

ee_version írta...

Orsi: a főzelék tükörtojással szerintem ennél azért több kalória, de biztos, hogy nem annyi, mint egy bigmac és jól lakik tőle az ember, meg tápértéke is van. Mindazonáltal, ha az ember tartja a 2000 kalóriás étrendet, akkor folyamatosan azt kapja a környezetétől, hogy "de miért nem eszel még egy kicsit, ne sanyargasd magad".

Enikő: Nem, a 2000 kalória elég, de amennyit "normális" étvágynak tart a köz, aminek társaságban "meg kéne felelni", az sokszorosa ennek. És akkor jönnek azok a bigék, akik tömik kétpofára a pilótakekszet, és közben mondják, hogy "én inkább eszem rendesen és mozgok mellé". Nagy francokat. Én a kajára is figyelek és mozgok is mellé, és 2000 kalóriás bevitel mellett frankón jönnek fel a kilók, ennyi volna a lényeg.

Kristóf:jól értve. A helyesírásommal meg nem ér piszkálódni :D

Anna írta...

Ennél számomra aggasztóbb a következő. Egyszer régen olvastam az Élet és Tudományban egy kis cikket, ami egy, az ülő életmód kártékony hatását vizsgáló kutatásról számolt be. A részletekre (meg a dátumra) sajnos nem emlékszem, de a lényeg az volt, hogy még napi fél(-egy?) óra intenzív kardio-edzéssel sem lehet nyolc órányi ülést ellensúlyozni. Ami azért több, mint amit az emberek többsége sportol, nem? Mármint, fél óra, az alatt ha valaki fut egy ideje, meg lehet tenni egy Szigetkört.

Tényleg nem emlékszem jól a cikkre, mondjuk, hogy a kutatás csak heti két-három alkalommal történő mozgásra vonatkozott. Még akkor is!

Ezek után nem csoda, hogy ha valaki ráadásul hét pofára zabálja az avokádót (:-D), akkor tönkremennek az erei.

Most, hogy ezt így megasszondtam, elmegyek kolbászt és avokádót vásárolni. (Biciklivel.)

ee_version írta...

:D De szerintem nem mindegy, mit mozogsz heti háromszor, meg hogy mit eszel, nem csak kalória szinten.

Az avokádó pedig jó dolog :)

Névtelen írta...

Akkor asszem nekem aberrált a metabolizmusom :D Merthogy nem szoktam odafigyelni a bevitt kalóriákra. És ha olyanom van, simán betolok egy egész pizzát ebédre (2000 kalória), mellette persze reggeli, tízórai, uzsonna, vacsora is befigyel. Az más kérdés, hogy szeretem a müzlit, a joghurtot, és a gyümölcsöt (meg a csokit, a vajassüteményt, és a sockerkakát, bármi is az magyarul, szóval mindent ami édes). (Ellenben utálom az avokádót.)

Amúgy az a durva, hogy a súlyom semennyit nem változik (53+/-2kg), a csípőbőségem viszont akár egy teljes ruhaméretet is, attól függően hogy tél van (= busszal járok be dolgozni) vagy nyár (= biciklivel járok be dolgozni). És az jut mindig eszembe, hogy egy kiló zsír térfogata hányszorosa is egy kiló hús (izom) térfogatának? Három? Négy? Szóval elég egyszerű állandó testtömeg mellett meghízni, az ember izomzata - érdeklődés hiányában - leépül, és energiatartalékká alakul... De ennek lehet hogy nincs túl sok köze a beszélgetés eddigi fonalához.

Aztán meg az jutott eszembe még, hogy a kilók, amik Dórira felmásznak annak ellenére hogy a kajára is figyel és mozog is mellé, szóval nem lehet, hogy azok a kilók izom formájában kerülnek rád? Én nem tudom ez a testzsírszázalék-számítás mennyire humbug, de lehet, hogy érdemes lenne kicsit utánanézned.;)

ee_version írta...

Igen, a testsúly félrevezető, az izom nehezebb. És a dög szervezet előbb bontja el, mint a zsírt, ha nem mozogsz. Költséges neki az izomtömeget fenntartani, hogy rohadna meg...

Az sajnos nem igaz, hogy izomból jönnek fel a kilók, bár úgy lenne! :)

Az avokádó finom, majd csinálok Neked guacamolét ha az sem ízlik, feladom :)

Névtelen írta...

Akkor viszont csak azt tudom elképzelni, hogy hormonális a dolog.
"Asszonyosodsz", ahogy anyám mondaná.:)
19 éves korom körül volt egy durván 5 kilós testtömeg-növekedésem, direkt nem hívom hízásnak, annyi történt hogy gömbölyűbb lettem itt-ott. És bár az új alakom kevésbé felelt volna meg pl. a kifutón, szerencsére nem kerültem kifutónak még a közelébe sem :D Néhány éve rámhuppant még 3-5 kiló, ami évszaktól függően vagy vaskosabb sonkákat, vagy izmosabb combot jelent, nem nagyon örülök neki, de nem hiszem, hogy diétázással és/vagy sportolással le tudnám dolgozni. Csak azon tudok valamicskét adjusztálni, hogy zsír vagy izom formájában van jelen.
Valsz készül a szervezetem a gyerekáldásra, függetlenül attól, hogy akarok-e gyereket (vagy vaskos sonkákat :P).
Szerintem ne nagyon törődj vele, amíg nem muszáj ;) (muszáj = pl. nem jön rád egyik régi gatyád sem, és a boltokban csak rusnyákat árulnak)

ee_version írta...

Ó, nem hormonális. Mindig is ez volt, nekem iszonyú hatékonyan működik a szervezetem, kismadárnyi adagokkal vígan elvagyok, ha meg a lelkemnek táplálkozom kicsit is, akkor abból jön a felesleg, ennyi.

Az asszonyosodás szerintem mítosz. Ahogy az ember túljut a növekedési fázison, sokkal kevesebb kajára lesz szüksége, a szokások meg a régiek, és szépen elhízik. Én egyébként azt látom, hogy általában egyetem alatt meg utána felszalad majdnem mindenkire több-kevesebb felesleg, mert lényegesen kevésbé aktív hirtelen az élet, ülőmunka, monoton hétköznapok, vigasz-kaja, hogy bírja a munkanapot cérnával, aztán a legtöbben időben észbe kapnak és ráncba szedik magukat. Azt hiszem, a szervezet nem annyira hülye, hogy gyerekszülésre készítse a zsírpárnákat, amikor még semmi sem történt, arra elég a 9 hónap...

Azt nem szeretném kivárni, hogy ne jöjjenek föl rám a gatyák, zavar, ha más az állagom, aztán kisebb-nagyobb sikerrel harcolok a természet ellen :D

Anna írta...

This.

És még: kaphatok én is guacamolé-t? (Amit tegnap vettem, avokádó, az persze éretlen. Uff. Hm, várni kell.)

ee_version írta...

Kaphatsz, persze :) Állítólag, ha szatyorban banán mellé teszed, egy nap alatt megérik. Én teszteltem, inkább 2 nap. És nem tudom, csinált-e valamit a banán :D

Anna írta...

Nagyon jó, mert banánom is van, aminek érnie kellene. Méghozzá piros banán. Kiváncsiságból vettem.

ee_version írta...

Piros banán?...