2013. október 2., szerda

és egy kis bónusz, a teljesség igénye nélkül

SPOILER ALERT!!!!!


A csaj valami marketinges vagy menedzser, ne haragudjatok, nem fogom csak ezért átfésülni a könyvet, de szóval:
"Aznap este hét is elmúlt már, mire hazaértem a munkából [...]Keményen melóztam akkoriban, nem maradt mellette életem."
"Miután lediplomáztam, a gyakorlatot követően rögtön megkaptam egy junior menedzseri pozit, bár inkább asszisztensi feladataim voltak."
Deák téri baráti találkozó, a helyen a "burzsujok" keverednek az "alterokkal":
"Barbi a szőke tincseivel, a tökéletes alakjával és a Converse cipős, kigyúrt, focista pasijával bizonyára az este felvonuló burzsujokhoz tartozna."
Nem tudom eldönteni, hogy Kloé épp majd belehal abba, hogy összetörték a szívét, vagy csak bosszantja, hogy nem érdekli eléggé a másikat. A retorika nem egyértelmű:
"Így játszottunk egymás érzéseivel három teljes hónapon át, amíg végül ráuntam a dologra."
"Én rohadtul akartam a dolgot, ő meg feleannyira sem. A francba!"
Ezt így, csak mert vannak elképzelhetetlenül buta dolgok, melyekről azt hinnénk, nem lehet már rajtuk rontani, de pedig nagyon is, például írásba foglalás által abszurditásuk új dimenziói nyílnak meg... Útban haza az egynapos balatoni nyaralásból:
"Aranybarnára sült arccal fotóztatom magam a kocsiban, közben szívecskéket formálok az ujjaimból"
Arról, hogy hogyan teltek az egyetemi évei:
"A szokásos körökkel kezdtem, évekig hoszteszkedtem"
Ezt meg csak azért, hogy honnét tudja?... Egyes szám első személyű omniszciens narrátor ez a Kloé... Arról, mennyire feszült volt a viszonyuk Pannával a kis incidensük után:
"Miután pedig elbúcsúztunk, mérgében rendszerint rögtön összetört valamit."
Legújabb, mindent elsöprő nagy Ő-jéről (bonus feature: Kloé BlackBerrystül, Instagramostul nem tudja, hogy az ismeretlennek küldött facebook üzenet értesítés nélkül, külön mappában landol...):
"Eltelt egy hét, és közben valahogy egyáltalán nem is foglalkoztam Benivel. Átdobtam neki szöveg nélkül egy róla meg a haverjairól készült, extra idióta képet a Facebookon, és erre bejelölt ismerősnek."
Benivel egyezik az irodalmi ízlésük:
"- Hát... Leginkább Osho, Eckhart Tolle, Jorge Bucay meg Coelho tetszik... Talán végtelenül unalmasnak hangzanak számodra, de engem feltöltenek. Mindig.
- Na ne! Ismered Tollét? Meg Oshót is? - bámul rám kikerekedett szemekkel.
Őszinte megdöbbenés ül ki az arcára. Szerintem inkább Júlia-regényekre tippelt volna, Tolléra tuti nem számított."
Egy nem teljesen a tervek szerint alakult este után gyrost majszolva és bőgve sétál haza, de nem teljesen érti, hogy tulajdonképp mi a baja. Aztán meg:
"Az arcomon peregnek le a könnycseppek. De azért is túlélem!"
 Kloé gyanús, hogy színvak. Ez így, nem az első találkozás után, már inkább halálos szerelemben, azt hiszem:
"Mintha egyenesen engem bámulna azokkal a nagy barna (vagy fekete?) szemeivel."
Igazi pörgős délután:
"Épp beülünk a Tejivóba dumálni, amikor pittyeg a BlackBerrym. Facebook-üzenet."
Nem egy nagy háziasszony, de ért a férfiak nyelvén:
"csak a bögrés muffin készítését sikerült elsajátítanom még Dávid mellett, amikor le akartam venni a lábáról"
Erről valami érthetetlen okból beugrott a Truman Show (kár, hogy pontos típusmegnevezés nincs, de a leleményes olvasó úgyis elboldogul a raktáráruházakban, ugyanitt feltűnően hosszú naplemente, grátisz):
"Kicipeltetem vele a relaxfoteleket az erkélyre, és kiülünk dumálni. Szuper vásár volt, az IKEA-ban vettem őket, olyanok, mint a hintaszék, puha párnával, órákon át képes vagyok ülni bennük az erkélyen, és például csak bámulni a naplementét."
Panna gazdag és stílusos:
"Panna ma este igazán kitett magáért. A múltkor a Bershkában vett egy fekete rucit, az van rajta. Meg az aranyszínű bizsuk, biztos a H&M-ből, az a mániája."
Az Il Makiage nem szponzorálta az írónőt:
"Mint a Mammut bejáratánál a sminkes csajok: bárki feliratkozhat náluk egy ingyensminkre, az viszont már más kérdés, hogy százból legfeljebb egy ember használja majd később is a méregdrága dekorkozmetikumokat."
 Senki ne mondhassa, hogy "apa nem volt aktuális*":
"Az egyik ügynökségtől a csajok meghívót küldtek a Balaton Soundra a Durex láncmasszázsrekord-kísérletére."
Kloé parfümőr:
"Közben leül a napozóágyam mellé a földre, és Bvlgari-illatú puszit nyom az arcomra."
Rohadt egy dolog ez a barátság:
"Nézd meg, milyenek a barátok. Többnyire megfojtják egymást. Mindenhova együtt mennek, egyformán néznek ki, mindent együtt csinálnak, közben kibeszélik a másikat a háta mögött. Ha a másiknak valami nem megy annyira jól, örülnek, hogy valaki nagyobb lúzer náluk."
Beni utánozhatatlanul egyedi:
"Most egy másik Converse cipő van rajta. Annyira imádom a stílusát!"
Nem csak a BlackBerry van a világon:
"Panna telefonja megcsörren,  a tesója hívja. Félbehagyja a mondatot, remegő ujjal végighúzza a Lumia érintőképernyőjét."
Beni pár tésztavacsora után, egyszercsak:
"Én úgysem ehetek édességet. Tudod, az edzéshez a rizs meg a hús passzol."
Beni már be is költözött Kloéhoz (kizárólag lakótárs egyelőre):
"- Beni, miért nem mesélsz sohasem arról, hogy mivel foglalkozol? - kíváncsiskodom.
- Miért olyan fontos ez? Majd egyszer megtudod." [sosem tudja meg, és még csomó minden mást sem, más csomót meg de, de a lényeg, hogy a fiú Converse-t hord, akkor rossz ember nem lehet.]
Kloé tapintásra is meg tudja különböztetnia  színeket:
"Érzem, ahogy barna karkötője a hátamat súrolja."
Azaz csak tapintásra, mert közben meg:
"vet rám egy pillantást gyönyörű szép zöld (vagy barna?) szemeivel"
Ezt csak úgy:
"sármos babaarcával"
Friss tetkó, figyeljük meg az ügyesen párbeszédbe szőtt leírást:
"Connected. Rövid és lényegre törő, ahogy a másik felirat is, a karodon. Írógép betűtípus. Különleges és egyedi - mondja."
A szállodához feltehetőleg a világ leghidegvérűbb és/vagy csőlátású taxisa vitte vissza:
"és már szállnék is ki a taxiból, de visszahőkölök. A lábaim remegnek, nem tudok megállni rajtuk. A szívem darabokra törik, és csak azért rimánkodom, hogy ez ne velem történjen. Lángol a hotel épülete."
*obskurus, kvázi-popkulturális utalás, elnézést kívánok

8 megjegyzés:

Anna írta...

Édesanyám, borogass, valóban!

ee_version írta...

Ugye.

Orsi írta...

rájöttem, nem is akarok intelligens fiatal nő lenni. ilyeneket olvasni túl nagy kérés cserébe. :D

ee_version írta...

Ó, dehogyis, sőt, ez táplálék a szellemnek.

annalight írta...

minden sora fantasztikus lehet, nagyon szeretném elolvasni.
poang fotel, lumia, converse, osho, bershka!!! életem!!!!!





seasedfu 196

ee_version írta...

Ha végre sikeresen wreckeltem a journalodat, akkor ezt is kapod mellé, reszkess! :D

Luca írta...

Szia! Annalight blogjáról tévedtem ide, nagy örömmel olvasgatom a bejegyzéseidet, és ezen meg a kritikán sírok. Nem tudom, Moly-tag vagy-e, de szerintem már csak azért megérné regisztrálnod, hogy ezt az értékelést feltöltsd. Sokaknak óriási örömet okoznál vele :)

ee_version írta...

Hú, hát nagyon örülök, hogy tetszik :D Még nem vagyok Molyon, csak Goodreads-en, de majd megnézem magamnak azt a rendszert is :)