2013. október 17., csütörtök

Úgyis rég volt már ilyen

Kedvenc ügyfelem újra támadásba lendült.

  • "Az ereszszegélyt kérem törölni, túl drága*."
  • "Az utolsó sor cserép lógjon be legalább az ereszcsatorna feléig, mert úgy szebb**."
  • És kell bútorozási terv. Funkciója tisztázatlan, de egészkonkrétan a kockás papírra (tök szépen, olvashatóan, érthetően!) berajzolta, mekkora a komód és hova szeretné, és ezt most nekem be kell vinni gépbe. Nemértem...
*(Funkciója: hogy a víz a hullámos betoncserépről beletaláljon valahogy az ereszbe, és ne folyjon vissza a lötty a szaru felé, szép gyorsan elrohasztva a faszerkezetet. Nem én akartam tetris alakú földszintes házat, nem az én saram, hogy 8 km eresze van...)
**Max 1/3-ig lóghat be, hisz ha túl messzire belelóg, csak a szemerkélő eső fog befolyni róla a rendeltetési helyére, ha rendesen elkezd szakadni, zúg túl mindenen bele a gyanútlanul közelítő nyakába... Ja, és ezt nem én találtam ki, hanem szabály. Ja, és nem először fejtettem ki ezt hosszabban és rövidebben. Mellesleg megjegyzem, hogy a csatorna közvetlen a cserép alatt fut, nem az ellenléc alatt, mindezt teszi 3 m magasban, érzésem szerint kurvamindegy, meddig lóg bele a cserép alja, mert max a szomszéd telekről lesz megfelelő betekintési szög ennek megállapítására. Ez már szinte éri azt, amikor lekonzultáltam szívességből egy évfolyamtárs diplomatervét, aki a hasznosított pincére semmiféle külső hőszigetelést nem tervezett, a földszinten pedig a szigeteléstartó fal szélességéig hőszigetelt, tehát mintegy 15-16 cm vastagságban. Mikor rákérdeztem, miért alakult ennyire különböző hőtechnikájúra a két egység, miért nem szigeteli a pincét, azt felelte a leány, hogy, idézem: "de ha pluszba rájön a hőszigetelés, akkor nem lesz síkban, az csúnya". Egen. A föld alatt. Sérti a vakondok esztétikai érzékét bizonyára.

Nincsenek megjegyzések: