2013. január 28., hétfő

Emlékszünk még Emily-re a Brain Scoopból? Amikor legutóbb néztem a kommenteket a videóin, tele voltak házassági ajánlatokkal. Most felütötte fejét az új trend, miszerint "de miért öltözöl direkt előnytelenül? Igazából nagyon csinos is lehetnél, és akkor többen is néznének, ne bújj el".

Én nem tudom, Emily _direkt_ öltözik-e előnytelenül, de ha nem, akkor ez kb. a legbántóbb, amit mondani lehet bárkinek. Gondoljunk bele: az ember lánya felöltözik valahogy, ahogy jól érzi magát, igyekszik csinosan, de úgy, hogy az még mindig ő legyen, és akkor kapja ezt, hogy "á, biztos direkt öltözöl szarul, hogy észre ne vegyenek véletlenül se". Félreértés ne essék, nem a kinyúlt mackónadrágok és bolyhos nagypapa-kardigánok mellett kampányolok, de szerintem általánosan alábecsült a kényelmi faktor a kedvező összhatás elérése szempontjából. Ha Emily felvenne valami igazán kihívó ruhát, és abban feszengene a felvétel alatt, nem tudna olyan lehengerlő lenni az egész stílusa, és nem lenne ennyi rajongója, akik nem (csak) az eszéért szeretik.

2 megjegyzés:

Orsi írta...

szerintem meg nem öltözik előnytelenül, hanem _valahogyan_ öltözködik, ellentétben az egy

egység amerikai tinilányokkal. mégis, mit kellene egy értelmiségi nőnek hordani? és bármit is

"kellene": ezt pont az amerikai tinilányok honnan a fenéből tudnák? fú, felhúztam magam.

ee_version írta...

Nem is a lányok, hanem a fiúk, azt hiszem. Van egy konvencionális szépségeszmény, és szeretnék őt is e felé tendáltatni. Eléggé jól körülhatárolható, hogyan öltözik ma egy Nő, aki tetszeni akar egy Férfinak, és ha Emily úgy öltözne, akkor a ma bevett ideák szerint nagyon vonzó lenne, de nem úgy öltözik, és ezt a feszültséget nem bírja feldolgozni a befogadók pici agya.

Én nem is ezen akadtam fent, hanem a feltételezett abszurd szándékon, miszerint direkt elrondítja magát. OK, biztos van olyan, aki ezt teszi, de az durván lelki sérült. Egyébként nekem is mondtak már ilyent, teljesen barátságos, társalgási hangnemben, nem is egyszer, hogy "direkt akarsz nem túl attraktívnak tűnni?". És hát, nem, basszus. Egész konkrétan mindent megteszek azért, hogy tetsszem - magamnak, és jól érezzem magamat a bőrömben, és kihozzam magamból a maximumot. Ami nem az, ahogy a lehető legszélesebb néprétegek figyelmét és elismerését tudom magamra felvonni (who would want that?), hanem ahogy a leginkább olyannak látom magam, amilyen igazából is vagyok. Tudod: best version of myself.