2013. március 20., szerda

Szóval a pánik:

A google maps szerint otthonról a munkahelyem 17,9 km-re van.

A HÉV padlójának magassága 825 mm. A jógacuccomból csak a matrac 1,8 kg, minden sallanggal 4-5 kg, a bicikli 10 kg, a táskám alapból 100 tonna (jó,szóval az is van vagy 3-4 kg).

Én még nem látom kristálytisztán, hogyan fogom ezt a valóságban ténylegesen megoldani...

6 megjegyzés:

Anna írta...

Először is: éljen, éljen, bicikli! Ne aggódj, majd csak lesz valahogy.

Másodszor: Először lehet, hogy nem lesz borzasztó kényelmes, de ahogy egyre jobb az idő, és kevesebb cucc kell, egyre kényelmesebb. Meg hozzá is szokik az ember. Másrészt: A jógacucc egy részét (matrac, törölköző, tisztálkodószerek) tudod az irodában, vagy a jógázóhelyen hagyni? Értem, hogy ha az irodában hagyod, az azt jelenti, hogy jóga után vissza kell tekerned letenni, de az lehet, hogy könnyebb, mint a HÉV. Meg hát, addig is biciklin vagy, szóval csupa öröm. (És a budai stúdió közel van a parthoz, tehát a bicikliúthoz.)

Vagy: Nálunk? (OK, hegy...) Borinál? Öcsédnél? Nagymamádnál? Csak kósza ötletek.

Aztán: Lehet, hogy egyszercsak azt találod, hogy a HÉV helyett érdemesebb biciklizni. Nem olyan sok az a 18 km. Tényleg nem, főleg, mert sík, hm? (Értem én, hogy nem mindenhol biztonságos a környék, de szerintem biciklit SOKKAL könnyebb és kockázatmentesebb úgy lopni, ha parkol, szóval...)

A biciklizés elég nagy öröm. Főleg a HÉVen emberek közé zárva zötykölődéshez képest. Szóval sok extra kényelmetlenséget felülír. És ne feledd, hogy a biciklin csak akkor kell tartanod a jógacuccot, amikor fel-le szállsz, ha tömegközlekedsz, többet lóg a válladon.

Ne aggódj, jó lesz ez. Éljen, éljen, bicikli!!!

Anna írta...

Ja, és ami fontosabb: ugye biciklizünk majd együtt a nyáron? Bp-en is és a Balatonnál is? Légy szíves légy szíves légy szíves!!!

ee_version írta...

Nem tudom máshol tartani a cuccot, mert hogyan mosom ki? A matracot tarthatom a stúdióban, de két stúdió van és egy matrac. Amúgy a cókmók egyik részét se tudom a bringán tartani, mert nem ilyen masszív elöl-hátul kosaras túrakerékpár készül, hanem ilyen nagyon könnyű. Meg cuccal együtt emelni is nehéz. Ja, amúgy a HÉV-hez csak lépcső visz föl Békáson meg a Batthyány sem akadálymentes, csak mondom... Legvalószínűbb, hogy nem fogom használni a saját matracom és igyekszem nem végiggondolni, hogy ez nekem nem jó :)

A HÉV-vel semmi baj nincsen. Tömegközlekedés közben tudok olvasni, ez eléggé jelentős előny. A biciklit azért akarom, mert nem mozgok eleget, meg mert ideális esetben ugye kikapcsolódás. Más kérdés, hogy napi cirka 36 kilométer az azért nem annyira casual, mint kéne. Hidd el, nem annyira vicces, öcsém sem vállalta, pedig ő kikészül a tömegközlekedéstől, mégis HÉVeztette a gépet a Battthyány-ig, amíg itthon lakott.

De amúgy, félreértés ne essék, nem akarok itt most kihátrálni a dologból, csak kezdem teljesen átérezni, mire is vállalkoztam, és nem triviális.

Ha addigra jó kondiban leszek, mehetünk akárhova :) De csak sík terepen! :D

Kd írta...

Asszociáció a 825 mm-ről: Egyszer mentem hazafelé biciklivel Indiában. Ahol laktam az egy körbekerített rész volt, és a kaput bezárták jóval korábban (korábban mint hajnal 2). Ez csak a hátsó kapu volt, szóval elméletileg körbe mehettem volna, de egyrészt nem tudtam pontosan az utat, másrészt sötét volt és erdő, harmadrészt meg fáradt voltam és álmos és nem akartam többet tekerni. Szóval gondoltam átrakom a bicajt a kerítésen, no problem, csináltam már ilyet, sőt akkor magasabb is volt. A paraméterek csak annyiban módosultak, hogy:
1) Az indiai biciklik robusztusak és nehezek, mert az ottani utakon és forgalomban senki nem fog sehogy száguldani, viszont figyelembeveendő esélye van annak pl. hogy az emberre rátolat egy dzsip. Szerettem őket egyébként (az indai bicajokat, nem a dzsipeket).
2) A kerítés szögesdrótból volt.
Nem baj. Azt az elméletet dolgoztam ki hogy átdobom a biciklit a kerítésen (kibírja). A gyakorlat inkább úgy nézett ki hogy úgy bedobtam a drótok közé. Tehát átmásztam a kerítésen, és kézzel kibogoztam biciklit. Máig kíváncsi vagyok hogy a hajtást hogyan sikerült elkülönítenem a kerítéstől.
Tanulság: hordjuk drótvágót (tényleg kellett máskor is).

Eszter írta...

DON'T PANIC!
Mikor biciklizünk? :-)
Ja, kosarat könnyű gépre is lehet rakni. Olyat is, amit egy mozdulattal le tudsz kapni, ha épp nem kell (az elmúlt 3 évben velem majd' háromszor is előfordult ilyesmi :-) ))

ee_version írta...

Kristóf:
Köszönöm, hogy kontextusba helyezted a nyomorom :d Tehát az ügy rávilágít arra, miszerint a HÉV _csak_ 825 mm magas, nincsen szögekkel szegve a szegélye, és a biciklim is könnyű lesz, szóval mit akarok? :) Mentségemre nekem ezt minden reggel meg kell majd csinálni, vagy legalábbis amíg rá nem unok, meg én nem is vagyok szupermen, mint Te :)

Eszter:
Van nálam törölköző :D
Amint belejöttem, mehetünk világgá, amíg sík a terep :D
Kosarat nem kéne szerelni rá, mert az pakolásra ingerlő, akkor meg minek vettem könnyű kerékpárt? :)