2013. február 26., kedd

Kikívánkozott

  • Miért gondolja azt a megbízó, hogy szívesen lakna 1980-as épületszerkezeti színvonalnak megfelelő házban ("jó volt az évtizedekig, meg vannak őrülve ezek a szabályozások"), amikor nem szeretne Ladával járni meg nem használja már az NDK turmixgépet?
  • Az előítéleteket minden fejlett társadalom igyekszik maradéktalanul felszámolni, de a gyerekeinek minden kicsit is felelős szülő azt tanítja, hogy ne fogadjanak el idegentől édességet, és senki nem költözik szívesen rossz környékre, még szép lakásba sem.
  • A szakmai megbeszélés végén velem szinte sosem fognak kezet: ugye én vagyok a nő, ők ezért nem nyújtják a kezüket, ők meg 20-25 évvel idősebbek és tapasztaltabbak és gazdagabbak, én meg azért nem.
  • ...
  •  Hócipőm tele van a mai nappal/ezzel a héttel/évvel/évszázaddal.

8 megjegyzés:

Laca írta...

Neked kell nyújtani a kezedet, ha szeretnéd, hogy kezet fogjanak veled. Te vagy a nő. Ők férfiak. Csak a náladnál idősebb nőknek nem szabad kezet nyújtani. Kedves antipatikus férfiaknak pedig NEM kell.

ee_version írta...

Igen, tudom, hogy én vagyok a nő, de ha "rangban fölöttem áll" az illető, akkor nem ilyen egyszerű. Pl. hihetetlen gazdag ötvensok éves megbízó?...

Orsi írta...

én mindig nyújtom a kezem kézfogásra. még sosem értették félre (értsd: nem kaptam helyette kézcsókot). bassza meg, akinek ez nem tetszik.

előítélet kell, különben nem lehetne eligazodni a világban. de tudni kell visszafogni/lerombolni, ha már nem az eligazodásról van szó, hanem mélyebb ismeretségről. (értsd: légy résen, ha egy öreg alkoholista közelít, de ne utasítsd el, amíg ki nem derül, hogy igazából csak azt akarja megkérdezni, hogy elment-e már a fél 7-es busz / hol van a Liliom utca)

a hőszig/energetika lobbi hatását nehéz lenne tagadni, mert létezik.

ee_version írta...

Hát, csak elvileg nem lehet _akárkinek_ előre nyújtani, és nem tudom, hol húzódik a határ.

Előítélet-ügyében egyet értek.

Én nem értem, hogy jön ide a lobbi, nem arról beszélek, mit kér a szabvány, abban tuti ennek is van szerepe, de nem ez az érdekes. Hanem, hogy ma már lehet komfortosabban lakni, és miért gondolják, hogy az fölösleges luxus, amikor a jóleszaznekünk Ladával nem közlekednének.

Névtelen írta...

"Hát, csak elvileg nem lehet _akárkinek_ előre nyújtani, és nem tudom, hol húzódik a határ."

az angol trónörökös és a svéd király között ;)
ha Károlynak nyújtasz kezet, gondolom feljelentenek felségsértésért, de ha Károly Gusztávnak, biztos hogy senki nem fogja zokon venni.

egyik legkellemesebb emlékem egyetemista koromból (amit itt a "neveletlen" svédek között eléggé visszasírok...), hogy a férfiak mindig előreengedtek az ajtón. _mindig_. akkor is, ha egy professzor volt az a férfi.

nincs annyi pénz a világon, ami felülírná, hogy te nőnek születtél ;) belőled még simán lehet gazdag ember, de belőle - hát, tkp belőle is lehet nő, ha nagyon akarja :P

ee_version írta...

Van az a pénz, amiért lehet nő :D Egyébként nem is annyira a pénz, hanem a pozíció. Mert pl egy egyetemi tanárnak sem nyújtod előre, állásinterjún se a jövendő főnöknek. Szóval ez...

Névtelen írta...

Hátööö, az igeragozásba belekötnék.;) Te nem nyújtod előre egy egyetemi tanárnak vagy a jövendő főnöködnek. Én igen :P

De most, hogy jobban belegondolok, tkp nem szeretem, ha fogdossák a kezemet. Beleköhögnek, beleprüszkölnek a markukba, az orrukat túrják, vagy mittudomén, szóval lehet hogy nem is baj, ha nem fogdosódnak :D

ee_version írta...

Oké, akkor maradjunk abban, hogy elvileg nem illik :)

Bonyolult az egész, legalábbis én annak találom.