2013. február 28., csütörtök


*want*

22 megjegyzés:

Orsi írta...

majdnem ugyanilyet vettünk a veszprémi lengyelpiacon 6000 Ft-ért, még a színe is passzol. na jó, _még_nem ilyen, de ilyen lesz. csak még azt nem tudom, mi lesz az olvasással, ha biciklivel fogok járni. te hogyan tervezed?

ee_version írta...

Hát, ez mindenesetre biztató, egyelőre nekem is csak secondhand alkatrészekből épített bicikli a sanszos, de fontos, hogy könnyű legyen, HÉV-ről föl-le kell majd pakolásznom, mert egyelőre az pláne nem reális, hogy Békástól tekerjek. Momentán még az sem fix, hogy elég életképes vagyok a városban kerékpározáshoz. Olvasás tehát egyelőre így, de amúgy én is aggódom...

Névtelen írta...

na mer´ez a konkrét bringa mennyibe fájna?
nem lehet olyan eszeveszetten drága... vagy igen?
én annakidején a (Laci által lelkesen fumigált) szürke aluvázas bringámat 35 ropiért vettem valahol Máriaremetén. (oké, nem tegnap volt, kb. 2006 környékén lehetett...)

ee_version írta...

Fogalmam sincs, de nem olcsók ezek. Meg egyáltalán nem is biztos, hogy nekem konkrétan egy ilyen bringa volna a legmegfelelőbb, ez csak cép :)

Orsi írta...

az a baj (mint mindennel), hogy újonnan véve olyat lehet kapni emberi áron, ami nem elég jó (ellenben új, tehát drága). piacon meg első próbálkozásra, kb egyórás keresgélés után találtunk egy olyan (Puch) női biciklit, ami feljavítva egész pofás lehet, és nem sírok egy hétig utána, ha (úgyis) ellopják budapesten.

ee_version írta...

Ez igaz. Ugyanakkor én nem szeretnék olyant venni, ami használati szempontból nem tökéletes (vagyis nem elég jó), mert akkor hiába nem baj, ha ellopják, de én mégis egy nehezen irányítható, dögnehéz, kényelmetlen gépet tekerek állandóan. Az nem is baj, ha nem pofás, egyébként. De abból nem tudok kiindulni, hogy úgyis ellopják, igyekszem majd megakadályozni, de a kényelem fontosabb.

Csak hát olyan baromi nagy igényeim nem lehetnek...

Névtelen írta...

na de pont ezt mondom, hogy az én szürke bicóm új is volt, jó is volt, mégse volt eszeveszetten drága, és el se lopták (még? :D)
aluvázas, 8 sebességes váltóval, dinamós lámpával elöl-hátul, hibátlan fékek, remek gumik, kiscsengő, minden mi szem-szájnak ingere.

oké, hogy veszel 6 ezerért egy használtat, de az tkp csak a váz, gumit tuti kell rajta cserélni, de lehet hogy kereket is, a váltó (ha egyáltalán van...) vagy működik, vagy nem (utóbbi esetben az se két fillér), aztán még fékcsere, kiscsengő, lámpák, és a hatezres bringa már 20-30 ezerbe' volt, és akkor ez csak anyagár, ehhez kell rokon/ismerős aki összebütyköli.

Szerintem írhatnál egy e-mailt ezeknek a csajbringásoknak, az nem kerül semmibe, hátha össze tudnak rakni neked valamit, ami a pénztárcád támasztotta korlátoknak és az igényeidnek is nagyjából megfelel ;)

Vagy kérd meg Lacit, hogy rakjon össze neked valami ;)

ee_version írta...

Én úgy emlékszem, a szürke biciklid alapvetően egy túrakerékpár volt, nem valami könnyű. Bár nem hajtottam, nem tudom. Amit a feljavításról mondasz, az nagyjából reális, de 20-30 az még mindig nagyon olcsó. Én örülök, ha a duplájából kijön ez a történet.

A csajbringán megtaláltam, hogy ez a gép konkrétan 108 ezer, pedig "semmi extra".

Laci a bringaexpót ajánlgatta, de én megijedtem a sok gyönyörű bicikli előtti nyálcsorgatás perspektívájától :)

Öcsém a nagy bringaépítő, ő még általános iskolásként dolgozott egy nyarat bicikliműhelyben, és azóta jó pár darabot állított össze magának, állítólag elég jókat, én ezt sem tudom megítélni.

Az a baj, hogy ehhez a témához nálam gyakorlatilag mindenki jobban ért, nem tudok "okos" döntést hozni, alighanem elhiszem majd amit mond annak, aki a leghatározottabban mondja :D

Névtelen írta...

Na de pont ez az, hogy nem értesz hozzá, de van a környezetedben olyan, aki igen, és tudod hogy nem fog átverni.

Én se egyedül vettem anno bringát, Gaba segített kiválasztani.

Rákerestem neten, úgy látom, a bringaexpo pont ezen a hétvégén van. Csörögj rá Lacira és/vagy öcsédre, hogy ráér-e valamelyikük veled elmenni oda kicsit körülnézni ;) Nem muszáj feltétlenül venni valamit, de legalább lesz egy képed arról, hogy mit szeretnél, meg mit nem, és ezek így nagyságrendileg mennyibe kerülnek (-tól-ig).

Névtelen írta...

(ja, és a szürke biciklim aluvázas kerékpár, ami azt jelenti, hogy még én is le bírom emelni arról a nyomorult akasztóról, amit itt nálunk a biciklitárolóban láttál. se a rózsaszínt, se a feketét nem tudom leakasztani, mindkettő acélvázas, hiába kisebbek/vékonyabbak ránézésre!)

ee_version írta...

Persze, szerencsére vannak hozzáértők a környezetemben, sőt, nagyon hozzáértők, és nem ugyanazt mondják :) Az expo biztos, hogy informatív, de ha sok ilyen nagyon szép kerékpár lesz kint, az nekem nem jó :D

Na, nekem ilyen könnyű anyagú vázból kell olyan, ami vékony is, mert eleve rajtam a bőrtáska, a bazi jógacucc a bazi szőnyeggel, és akkor még emeljem föl a bringát a rohadt magas HÉV-re minden egyes reggel, úgy, hogy ne szentségeljenek a mögöttem állók túl hosszan.

Be kéne költözni a városba.

Névtelen írta...

Vékony?... Most lehet hogy hülyeséget beszélek, de én úgy tudtam, hogy ezek a vázak belül üregesek. Az acélvázak is. Szóval az átmérője nyilván befolyásolja a súlyát, de nincs jelentős súlykülönbség a ránézésre vékony és vastag között. Ami vastagnak tűnik, az asszem azért olyan, mert masszívabb az a geometria (vagy nem, ne higgy ám nekem, borzasztó határozottan tudok hülyeségeket állítani :D)

De már csak azért is kimehetnél az expora, hogy bicikliket emelgess ;) Hogy érezd, miből lehet válogatni.

Névtelen írta...

Amúgy meg, mi az a nem ugyanaz, amit a hozzáértők mondanak? :D

ee_version írta...

Én sem értek hozzá, majd az okosok megmondják.

Lehet, hogy kimegyek, nem tudom, stop messing with my head! :) Tegnap még teljesen biztos voltam benne, hogy nem, most jól csináltál nekem újabb mérlegelni valót, kellett ez nekem? :D

Névtelen írta...

Na akkor még pár infó, miheztartás végett:
az én szürke bringám 26 colos, az neked nagy volt, a rózsaszín 24-es, egy jól beállított 24 colos bicó jó lehet neked, de az is lehet, hogy mehetsz még lejjebb. Ez azt jelenti, hogy neked - remélem, ezen nem buksz ki - bizony gyerekbicikli kell. Ami azért jó, mert olcsóbb!

Ilyet találtam a neten (véletlenszerűen ráböktem egy valami webshopra):
http://zedbike.hu/termek/nev/neuzer-Cindy-24-gyermek-kerekpar-/id/3120
ez szerintem egy elég fasza bicikli 40 ezerért.

22 colos valamiért nincs náluk (lehet, hogy ez egy nem létező bicikliméret?...), a következő méret lefelé a 20 col (az szerintem már túl kicsi, de aztán még az is lehet, hogy nem, rá kell ülni, ki kell próbálni), pl ez:
http://zedbike.hu/termek/nev/neuzer-CINDY-20-1SPD-/id/505

szóval ezek ilyen eléggé nem elhanyagolható részletek, jó lenne, ha kicsit tudnál tájékozódni, hogy pontosan mire is van szükséged, mielőtt bármit is veszel.

a sok szép bicikli kártékony hatását sikeresen lehet ellensúlyozni azzal, ha nem viszel magaddal készpénzt, csak ami a belépőre kell ;)

ee_version írta...

Nem kell nem vinni, mert nincs :D Az elcsábulás veszélye nem fenyeget, csak a szívfájdalomé :)

Laca írta...

29"-28"-26"-24"-20" ezek kerékméretek. a 26" a MTB, a 20" a BMX. A vázméretek árnyaltabb sorban vannak, akár 0,5"-onként. Csak mondom.

ee_version írta...

Na, hát pont ilyeneket nem tudok. Nekem kell egy olyan, amiről leér a lábam, tekerni ergonómiailag helyes lábtartással tudom (és ezeket nyilván csak kipróbálással tudom megvizsgálni), és könnyű. És női vázas.

Laca írta...

Az ergonómiailag és anatómiailag helyes tekerési pozícióval együtt jár, hogy a nyeregben ülve nem ér le a lábad a bicikliről.

ee_version írta...

A tekerés attól függ, milyen messze van a nyeregtől a pedál. Hogy a lábam leér-e, abba belejátszik a kerék mérete is. Nem kell telitalppal leérnie, de örülnék, ha a két lábujjhegyen lent lehetne függőlegesen, vagy legalább ne kelljen róla vetődni, meg rá visszaugrani. Gyerekkoromban sokat bicikliztem, nincsenek ilyen emlékeim, mint amik később a kölcsönkerékpárokkal, hogy effektív kontrolláltan esem róla rendszerszerűen.

Anna írta...

Haha, ezzel mindig így vagyok én is, hogy zavar, ha nem ér le a lábam akkor is, ha így nem tudom kinyújtani. Szerintem városban, főleg eleinte biztonságosabb, ha leér a lábad, és a nyújtott lábnak nincs akkora jelentősége, mert nem kell olyan rengeteget tekerni. De ez ízlés dolga, és egyébként is nyeregbeállítás kérdése.

ee_version írta...

Ha csak nyeregbeállítás, akkor jó. De nem tudok venni egy biciklit mostanra, meg egyet, ha már belejöttem...